Метаданни
Данни
- Серия
- Кейлъб Руни (1)
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- The Chef, 2019 (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Ирина Денева, 2019 (Пълни авторски права)
- Форма
- Роман
- Жанр
- Характеристика
- Оценка
- 4,4 (× 5 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, корекция и форматиране
- sqnka (2022 г.)
Издание:
Автор: Джеймс Патерсън; Макс Дилало
Заглавие: Готвачът
Преводач: Ирина Денева — Слав
Година на превод: 2019
Език, от който е преведено: английски
Издание: първо (не е указано)
Издател: Анишър, „Егмонт България“ ЕАД
Град на издателя: София
Година на издаване: 2019
Тип: роман (не е указано)
Националност: американска
Печатница: „Ропринт“ ЕАД, София
Излязла от печат: 28.09.2019 г.
Редактор: Габриела Кожухарова
Коректор: Таня Симеонова
ISBN: 978-954-27-2331-8
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/11700
История
- — Добавяне
Глава 23
Но какъв трябва да е следващият ми ход?
Досега винаги съм имал цял екип до себе си. Колеги детективи по фланговете, полицаи, които да обезопасят периметъра, хеликоптер над главата си, тактически отряд, заел позиции наблизо.
Тази вечер съм сам.
Умирам да разбера какво се случва отвъд тази порта. Кой друг присъства на срещата. Кой я ръководи. Какво си говорят. Обмислям да извадя деветмилиметровия си „Смит и Уесън“ от заключената жабка, да прескоча оградата и сам да проверя. Реално погледнато обаче, без подкрепления и защита, това може да се окаже самоубийствена мисия.
Ето защо решавам да си стоя на мястото. Макар Фарзат да е спрял за няколко бигмака или каквото там е купил, се надявам, че не е последният, когото очакват на срещата, и че всеки момент ще се появят и други късни гости на автоморгата. Ако успея да им запиша номерата, това много ще ми помогне да разбера каква е мрежата от познати на Фарзат.
Не съм сбъркал: пет минути по-късно в огледалото ми за обратно виждане се появяват чифт фарове. Плъзвам се надолу в седалката си, докато покрай мен минава овехтял и изкалян кафяв джип „Чероки“… и обръща по алеята към автоморгата.
Отново вдигам бинокъла и започвам да диктувам номера му на диктофона си.
След секунди пристига трета кола и аз записвам и нейния номер. Тази е лъскаво сиво ауди, а шофьорът е мъж със сако и вратовръзка. Докато се отдалечава по алеята, зървам силуета на друг мъж на задната седалка.
Усещам, че ръцете ми са се изпотили от нетърпение. Кои може да са тези хора? И що за терорист пътува с шофьор за среща на тайната си група?
Докато всички тези мисли се блъскат из главата ми, вземам камерата и пак обмислям да се промъкна през оградата, да проверя дали ще успея да направя няколко снимки на участниците в срещата и да…
Тряс!
Стъклото на прозореца ми се пръсва.
Трепвам и стисвам очи, а парченцата стъкло се посипват по мен като градушка.
Чувам как някой посяга и отключва вратата ми.
Когато отварям очи, виждам две възлести ръце да се протягат към мен.
Миг по-късно уменията ми от обучението по „АрКон“ — арест и контрол — се събуждат. Това е смесица от джиу-джицу и хватки от борбата, които всички полицаи усвояват.
Само че системата на „АрКон“ е предназначена да обезвредиш и обездвижиш заподозрения, докато си на крака, а не да се защитаваш от нападение от засада, седнал в колата си. Едва успявам да сключа пръсти около едната китка на нападателя и да започна да я извивам, когато другата му ръка се увива около шията ми.
Задавям се и хъхря, боря се и се гърча, за да се освободя. Безсмислено е. Гърлото ми пламва. Дробовете ми се стягат. Главата ми започва да олеква. Зрителното ми поле се стеснява.
Натискът отслабва, когато нападателят ме издърпва и ме хвърля на земята. Тежкият ми фотоапарат се изтъркулва навън с мен.
Не мога да спра да кашлям, но успявам да се обърна настрани, за да се защитя от следващите удари. Както всеки полицай знае, най-опасната поза е по гръб.
— Какво правиш тук, мамка ти? — пита мъжът. Гласът му е нисък и дрезгав.
Обръщам леко глава, за да се опитам да го видя. Само че в оскъдната светлина от купето на колата ми зървам само мръсните му кожени работни ботуши. Напрягам се в очакване на ритник… който не идва.
Удря ме обаче нещо друго: шокът, когато виждам чифт стари и мърляви кецове „Конвърс“ до мъжа, заедно с чифт зелени гумени ботуши.
Мамка му, сам съм. Реално погледнато — невъоръжен. А насреща ми са трима.
Мъжът отново изръмжава, по-силно:
— Попитах, какво правиш…
— А ти кой си? — прекъсвам го. — И защо сте толкова тъпи и тримата?
След което блъфирам с надеждата, че ще ми повярват.
— Да знаете, че ченгетата са в течение на малкото ви заговорче — казвам. — Всички са наясно. Наистина ли искате да прекарате живота си в килия два на три във федерален затвор с максимална сигурност? Отивайте си. Докато още можете.
Тримата се напрягат за кратко. Споглеждат се нервно. Но също толкова бързо израженията им се изострят. И всички те правят крачка към мен.
— Говориш глупости — отвръща вторият и чувам щракането на автоматичен нож. Достойна компания за железния лост в ръката на третия.
Усещам как пулсът ми се ускорява и кръвта ми се напомпва с адреналин. В никакъв случай няма да успея да скоча обратно в колата, да отключа жабката и да извадя пистолета си. Затова решавам да ударя пръв. И то силно.
Подпирам се на колене и длани, грабвам единственото оръжие, с което разполагам — фотоапаратът „Никон“, — скачам на крака и замахвам във въздуха.
Използвам апарата като сопа и уцелвам първия мъж право в носа, след което го подсичам в коленете.
Онзи с лоста скача към мен и замахва. Аз се дръпвам и избягвам прекия удар, но лостът все пак закача главата ми отстрани. Той отново замахва и този път отбивам удара с фотоапарата. Корпусът се строшава, но обективът все още е непокътнат, така че приклякам и удрям нападателя с него точно в чатала. Мръсен удар, но пък ползотворен.
Сега съм сам срещу мъжа с ножа. Той започва диво да замахва към мен напосоки, но аз не спирам да се движа, да парирам и да отбягвам ударите. Най-сетне успявам да го халосам под брадичката, все едно му нанасям ъперкът. Усещам как зъбите му изтракват, докато краката му се подгъват.
И тримата нападатели — оръфани нещастници, двама бели, един черен — се гърчат на улицата и стенат. Отстъпвам крачка назад и се опитвам да си поема въздух. Чувствам се като парцал, но съм и пълен с енергия. Нищо не може да ободри човек така, както разминаването на косъм със смъртта.
Само че ми се вие свят, толкова съм объркан. Кои са тези тъпаци? Наемни биячи или членове на терористичната клетка?
Вие ми се свят не само от объркване. Мястото, където ме уцели лостът, тупти. Ушите ми звънят. Звукът прилича на полицейски сирени.
Я чакай… мамка му. Наистина са сирени. Кой, по дяволите, е извикал полиция?
Имам хиляда и един въпроса за тези задници. Но не мога да остана тук, когато пристигнат ченгетата. Това ще развали всичко. Поне имам…
Не, фотоапаратът ми е съсипан. Не разполагам със снимките, които направих на Фарзат и останалите. Кратко надзъртане в джобчето на ризата ми разкрива, че и диктофонът ми е бил разбит в мелето. Дявол да го вземе! Със сигурност мога да се опитам да възстановя чутото и видяното, но няма да е никак лесно.
Сирените приближават, затова скачам обратно в импалата и потеглям. Когато стигам пътя, правя рекапитулация. Въпреки пречките, попаднах на място, което изглежда като гнездо за тайни срещи на терористи. Видях още няколко заподозрени. И научих доста.
Просто не съм сигурен в какво точно се изразява това доста.