Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- L’ABCdaire du musée du Louvre, 2001 (Пълни авторски права)
- Превод от френски
- Елена Константинова, 2003 (Пълни авторски права)
- Форма
- Научнопопулярен текст
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 5,5 (× 2 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, корекция, форматиране
- analda (2021)
Издание:
Автор: Брижит Говиньон
Заглавие: Музей Лувър
Преводач: Елена Константинова
Година на превод: 2003
Език, от който е преведено: френски
Издание: първо
Издател: „Унискорп“,
Град на издателя: София
Година на издаване: 2003
Тип: Научнопопулярен текст
Националност: френска
Печатница: „Унискорп“ ООД
Редактор: Теменужка Петрова
ISBN: 954-8456-48-6
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325
История
- — Добавяне
Апартаменти на Наполеон III
Наполеон III се обявява за император на Франция на 2 декември 1852 г. и възлага на архитект Лодовико Висконти да ръководи строежа на Новия Лувър, който трябва да обедини Лувърския дворец и Тюйлери, и да проектира приемните на правителството. След смъртта на Висконти начинанието се поема от Ектор Льофюел през 1854 г. Ансамбълът от салони, разположен по протежение на Рю дьо Риволи, тържествено е открит на 11 февруари 1861 г. с маскен бал, останал в историята. Между 1871 и 1989 г. е зает от Министерството на икономиката и финансите. Достъпен е за посетители от 1993 г., с невероятно запазен оригинален интериор и мебелировка. Апартаментите представляват съвършен, уникален образец на стила „Наполеон III“.
От Стълбището на министъра се влиза в обширно преддверие, в което стените са със скулптирана ламперия. Въвеждащата галерия води вляво към Семейния салон, от който се отива в малките апартаменти, и към Театралния салон, чиято хармонична флорална украса е доминирана от плафона на Опост Жандрон „Сезоните на цветята“. Следва Големият салон, където внушителните мебели, полилеите, искрящи с хиляди кристали, тежките тъкани, златото, мраморът и бронзът свидетелстват за вкуса на епохата към лукса и комфорта. Върху фронтоните са изрисувани сцени от изграждането на Лувъра и Тюйлери, а на тавана е изобразено обединяването на двата двореца от Наполеон III. Оттам се стига до Малката и Голямата трапезария, които при многолюдни приеми се съединявали. Обстановката в тях е по-строга — небе, населено с екзотични птици, увенчава Голямата трапезария; дълга маса и салонен бюфет, украсен с позлатен бронз, подчертават монументалността на ансамбъла. Служебно стълбище е отвеждало към помещението със сребърните съдове и прибори.