Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- L’ABCdaire du musée du Louvre, 2001 (Пълни авторски права)
- Превод от френски
- Елена Константинова, 2003 (Пълни авторски права)
- Форма
- Научнопопулярен текст
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 5,5 (× 2 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, корекция, форматиране
- analda (2021)
Издание:
Автор: Брижит Говиньон
Заглавие: Музей Лувър
Преводач: Елена Константинова
Година на превод: 2003
Език, от който е преведено: френски
Издание: първо
Издател: „Унискорп“,
Град на издателя: София
Година на издаване: 2003
Тип: Научнопопулярен текст
Националност: френска
Печатница: „Унискорп“ ООД
Редактор: Теменужка Петрова
ISBN: 954-8456-48-6
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325
История
- — Добавяне
Льо Нен
Тримата братя Льо Нен — Антоан (около 1595/1600–1648), Луи (около 1595/1600–1648) и Матьо (1607–1677) — се установяват в Париж през 1629 г. и много скоро имат успех. През 1648 г. те са сред първите художници, членове на Кралската академия за живопис и скулптура. Несъмнено работят в постоянно сътрудничество и оставят редица подписани творби, без никога да отбелязват първо име. Произведенията им са свързани от единството на темите, интерпретирани в реалистичен дух. Религиозните картини (доста, от които са изчезнали) и няколко редки митологични платна им осигуряват, със самото им пристигане в Париж, многобройни поръчки, като декорацията на параклиса на Светата Дева в „Сен Жермен де Пре“, унищожена по време на Революцията. Портретите, изключително ценени от клиентите, също допринасят за популярността на художниците. Те следват холандската традиция и се отличават най-вече с груповите си портрети, които превръщат в жанрови сцени (Пушалнята, 1643).
Все пак славата на братята Льо Нен се дължи предимно на сюжетите и интериорите със селяни. Творбите им се открояват с точно предаване на формите и често с контрастност, със задушевна и проста композиция, ярко съсредоточаване върху погледите, елегантен рисунък, с колорит, в който преобладават кафявото и сивото, подчертани от няколко ярки щриха. Далеч от живописното и от бурлеската, светът на тези селяни е дълбок и безмълвен.