Към текста

Метаданни

Данни

Включено в книгата
Оригинално заглавие
L’ABCdaire du musée du Louvre, (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Научнопопулярен текст
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5,5 (× 2 гласа)

Информация

Сканиране, корекция, форматиране
analda (2021)

Издание:

Автор: Брижит Говиньон

Заглавие: Музей Лувър

Преводач: Елена Константинова

Година на превод: 2003

Език, от който е преведено: френски

Издание: първо

Издател: „Унискорп“,

Град на издателя: София

Година на издаване: 2003

Тип: Научнопопулярен текст

Националност: френска

Печатница: „Унискорп“ ООД

Редактор: Теменужка Петрова

ISBN: 954-8456-48-6

Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325

История

  1. — Добавяне

Салон

82_oben.jpgГабриел дьо Сент-Обен, Салонът от 1767 г. в Лувъра (детайл), XVIII в. Акварел (частна колекция).

През 1663 г. е учредена изложбата на произведения на членове на Кралската академия за живопис и скулптура. Първата е организирана през 1667 г. След галерията на Пале Роаял и двора на Отел дьо Ришельо, форумите на изящното изкуство се устройват в Лувъра (1699), после в Голямата галерия (1704) и от 1725 г. — в този обширен салон, който въпреки правоъгълната си форма е назован Квадратен. Оформен е след пожара от 1661 г. в единия край на Голямата галерия, за да е свързана с Галерията на Аполон. Тогава редовните изложби, които се провеждат в Лувъра, са наречени „Салони“. Експозициите на Академията се откриват сред блясък и тържественост на 25 август — денят на Сен Луи, празникът на краля, и това продължава до 1791 г. По този повод често се подготвя специална брошура — първообраз на изложбения каталог. Такива художествени събития са устройвани всяка година или през година и привличат все повече ценители, които могат да се насладят на кралските колекции, по изключение достъпни за публиката. Броят на произведенията не престава да нараства — от 220 през 1763 г. до над 800 през 1791 г. Академичните творци изпращат толкова картини, колкото пожелаят. Директорът на кралските сгради изпълнява ролята на уредник на изложбите. Художник, избран от гилдията, поема функцията на „декоратор“ — следи за окачването и разполагането на експонатите. Изявите на Академията протичат в Квадратния салон до 1793 г. След закриването й, до 1848 г. той ще бъде домакин на Салона на живите художници.