Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- L’ABCdaire du musée du Louvre, 2001 (Пълни авторски права)
- Превод от френски
- Елена Константинова, 2003 (Пълни авторски права)
- Форма
- Научнопопулярен текст
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 5,5 (× 2 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, корекция, форматиране
- analda (2021)
Издание:
Автор: Брижит Говиньон
Заглавие: Музей Лувър
Преводач: Елена Константинова
Година на превод: 2003
Език, от който е преведено: френски
Издание: първо
Издател: „Унискорп“,
Град на издателя: София
Година на издаване: 2003
Тип: Научнопопулярен текст
Националност: френска
Печатница: „Унискорп“ ООД
Редактор: Теменужка Петрова
ISBN: 954-8456-48-6
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325
История
- — Добавяне
Надгробен паметник на Филип По

Сеньор на Ла Рош-По, Филип По е сенешал на Бургундия, после шамбелан при Луи XI. Наречен е „устата на Цицерон“ — до такава степен неговото красноречие е удивлявало съвременниците му.
Умира през 1493 г. Приживе обаче поръчва надгробния си паметник, за да бъде поставен в параклис в църквата на абатството „Сито“: Филип По е изваян в рицарски доспехи с животно в нозете върху плоча, носена от осем фигури на опечалени, забулени в черните си одеяния. Монументален и необичаен, погребалният кортеж, с траурните статуи почти в естествен размер, поразява въображението. Оригиналната композиция и ефектният мизансцен говорят за авторитета и влиятелността на персонажа и прославят рода му, олицетворяван от гербовете на осемте района, подвластни на сенешала — кавалер на Ордена на Златното руно. Тази скулптура, лишена от всякакви религиозни препратки, е изключителна по своя замисъл, макар мотивът на оплакваните, уединени в ниши или образуващи траурна процесия, да присъства в много гробници от края на Средновековието.