Към текста

Метаданни

Данни

Включено в книгата
Оригинално заглавие
L’ABCdaire du musée du Louvre, (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Научнопопулярен текст
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5,5 (× 2 гласа)

Информация

Сканиране, корекция, форматиране
analda (2021)

Издание:

Автор: Брижит Говиньон

Заглавие: Музей Лувър

Преводач: Елена Константинова

Година на превод: 2003

Език, от който е преведено: френски

Издание: първо

Издател: „Унискорп“,

Град на издателя: София

Година на издаване: 2003

Тип: Научнопопулярен текст

Националност: френска

Печатница: „Унискорп“ ООД

Редактор: Теменужка Петрова

ISBN: 954-8456-48-6

Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325

История

  1. — Добавяне

Коро

36_koro.jpgЖан-Батист Коро, Спомен за Мортфонтен, 1864 г. Маслени бои върху платно, 65 х 89 см.

Йожен Дьолакроа казва за Жан-Батист Камий Коро (1796–1875): „Това е рядък гений, бащата на модерния пейзаж.“ Наистина този самотен художник с ведър душевен мир е съумял да обнови френската пейзажна живопис.

Коро е посветен в изкуството от пейзажистите Ашил-Етна Мишалон и Жан-Виктор Бертен. През 1825 г. художникът заминава за три години в Италия. Там създава многобройни етюди от натура, които по-късно ще пресътвори в големи композиции, излъчващи покой и хармония, за да ги представи на Салона.

В търсене на най-разнообразни гледки, той е вечен пътешественик — прекосява Франция, обикаля Швейцария и Нидерландия, посещава Лондон. През зимата в ателието си работи върху колорита и предава неуловимия светлик на утрото.

В продължение на трийсетина години живее уединено, в почти пълна анонимност, и остава неразбран от публиката.

Още два пъти ще види Италия. От 1835 г. редовно участва на Салона с пейзажи, рисувани в ателието, оживени от библейски или митологични сцени. Палитрата му се променя — все повече преобладава сребристосивата гама. Постепенно творецът е запленен от светлината на Севера. Любителите на изящните изкуства са привлечени от тези пейзажи, пропити с меланхолия, и им отдават дължимото. На платното, озаглавено Спомен за Мортфонтен, миниатюрни силуети на нимфи и девойки танцуват в гората. Коро е не само превъзходен пейзажист. Изявява се и в областта на жанровата живопис, портрета и голото тяло. Едри женски фигури присъстват в цялото му творчество — венецът е Жената с перлата (1869).