Към текста

Метаданни

Данни

Включено в книгата
Оригинално заглавие
L’ABCdaire du musée du Louvre, (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Научнопопулярен текст
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5,5 (× 2 гласа)

Информация

Сканиране, корекция, форматиране
analda (2021)

Издание:

Автор: Брижит Говиньон

Заглавие: Музей Лувър

Преводач: Елена Константинова

Година на превод: 2003

Език, от който е преведено: френски

Издание: първо

Издател: „Унискорп“,

Град на издателя: София

Година на издаване: 2003

Тип: Научнопопулярен текст

Националност: френска

Печатница: „Унискорп“ ООД

Редактор: Теменужка Петрова

ISBN: 954-8456-48-6

Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15325

История

  1. — Добавяне

Робер

79_most.jpgЮбер Робер, Мостът на Гар, 1787 г. Маслени бои върху платно, 2,42 х 2,42 м.

От 1754 до 1765 г. Юбер Робер (1733–1808) е пансионер на френската академия в Рим и опознава Италия заедно с двама свои приятели — Жан-Оноре Фрагонар и абата Сен Нон. Неговото влечение към Древен Рим изпълва рисунките и картините му с паметници, въображаеми гледки, където се примесват жанрови сцени, антични развалини и растителност, спечелили му прозвището „Робер с руините“. През 1778 г. Луи XVI го обявява за художник на кралските градини и му възлага да преобрази градините на Версай и Рамбуйе, както и да преустрои Термите на Аполон във Версай.

В продължение на трийсетина години рисува многобройни изгледи от Париж. През 1787 г. получава поръчка за четири декоративни пана, представящи античните паметници в Прованс, предназначени за кралските апартаменти във Фонтенбло. Наречени Най-важни паметници на Франция, тези изумителни творби образуват уникален ансамбъл. Величествените руини на моста на Гар (Льо пон дю Гар), „Мезон каре“ и храма на Диана в Ним, също и Триумфалната арка в Оранж са одухотворени от живописни дребни персонажи и потопени в светлина, пропита с поезия. През 1784 г. Робер става уредник на колекцията картини на суверена и изработва поредица от проекти за Голямата галерия на Лувъра, които никога не ще бъдат осъществени. През 1793 г. е арестуван, освободен е през 1794 г. и през 1795 г. е назначен за член на Комисията за Музеума — бъдещият Лувърски музей, създаден неотдавна. На този пост ще остане до 1802 г.