Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- The Other Side of the Story, 2004 (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Лили Христова, ???? (Пълни авторски права)
- Форма
- Роман
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 4,4 (× 30 гласа)
- Вашата оценка:
История
- — Добавяне
- — Добавяне на анотация (пратена от Angelina)
Глава 12
2:35, понеделник сутринта
Манодж провря главата си през отворената врата.
— Джоджо, Кийт Стейн е тук.
— Кой е Кийт Стейн?
— Фотографът от „Литературни новини“. Да направи снимки към материала ти.
— Добре. След две минути — отговори Джоджо. — Сваля краката си от бюрото и захвърли настрани кръстословицата, която я подлудяваше. Извади от косата си химикалката, която служеше за заместител на шнола. Кестеняв водопад се стече по раменете й.
— Нямаше нужда, госпожице Харви, и така сте прекрасна — каза Манодж. — Като изключим, че гримът ви се е поразмазал.
Той й подаде чантата.
— Покажете хубавото си лице.
Джоджо не се нуждаеше от поощрение. Всеки в издателския бизнес четеше въпросника в „Литературни новини“, първо това правеха сутрин.
Тя отвори несесера си и отново си сложи вампирско червеното червило — запазената й марка. Щеше й се да не е така, предпочиташе да носи бледорозов гланц за устни или страхотното неутрално сиво-кафяво. Но веднъж беше дошла на работа с „дискретно начервени“ устни и всички я гледаха странно. Марк Ейвъри й каза, че изглежда малко пребледняла, а Ричи Гант я обвини, че има махмурлук.
Същото беше с косата й; по никакъв начин не й отиваше. Когато беше прекалено дълга, приличаше на невчесана грънчарка, а с твърде къса, ами… Когато навърши двадесет, скоро след като пристигна в Лондон, се беше подстригала като гамен и веднъж, като влезе в една кръчма, барманът я изгледа подозрително и попита:
— На колко години си, синко?
Толкова за експеримента с късата коса — и свежото лице.
— Слагай повече туш — настоя Манодж.
— Ти си гей — снизходително му отговори Джоджо.
— А ти си политически неориентирана. Говоря ти за туша. Две думи: Ричи Гант. Хайде да го поболеем.
Джоджо установи, че си слага туш с нов ентусиазъм.
След като набързо си дооправи грима — руж, фон дьо тен — Джоджо прекара четката през косата си за последен път и беше готова.
— Много си секси, шефке. Извънредно прелъстителна.
— Кажи му да влезе.
Натоварен с техниката си, Кийт пристъпи в кабинета, спря и силно се засмя.
— Приличаш на Джесика Рабит! — каза той с възхищение. — Или на онази, червенокосата, от филмите от петдесетте. Как й беше името?
Той тропна с крак няколко пъти.
— Катрин Хепбърн? Не.
— Спенсър Трейси?
— Той не беше ли мъж?
Джоджо вдигна бяло знаме.
— Рита Хейуърт.
— Да! Някой казвал ли ти е, че приличаш на нея?
— Не — усмихна се тя. — Никой.
Очите му бяха толкова откровени, че едва ли бе злонамерен.
Кийт разтовари фотографското си оборудване, огледа малката, затрупана с книги стая, задържа очи върху Джоджо, после пак хвърли поглед наоколо.
— Нека направим нещо малко по-различно — предложи той. — Вместо обичайната снимка на бюро в стил Уинстън Чърчил, да го направим по-атрактивно.
Джоджо смразяващо изгледа Манодж.
— Какво си му казал? За последен път, чети по устните ми. НЯМАМ НАМЕРЕНИЕ да си събличам блузата.
Кийт светна.
— Била сте подготвена за подобно нещо? Може да бъде съвсем дискретно. Два поставени на място палеца…
Нов поглед от страна на Джоджо внезапно го да накара замлъкне и когато отново заговори, фриволността се бе изпарила.
— Прекрасно бюро имате, Джоджо. Какво ще кажете да легнете на него на една страна и да смигнете с едно око?
— Аз съм литературен агент. Покажете малко уважение!
Освен това беше толкова висока, че щеше да стърчи от двата края.
— Имам идея — съобщи Манодж — ами ако имитираме онази известна снимка на Кристин Кийлър? Знаете ли я?
— Седнала на кухненски стол на обратно? — попита Кийт. — Класическа поза. Прекрасна.
— Тя беше гола.
— Вие не сте длъжна да бъдете.
— Добре — Джоджо реши, че е за предпочитане пред това, да се изтяга в пълен ръст върху бюрото и лакътят й да стърчи във въздуха. По-скоро да се свършва; имаше сума ти работа и вече беше загубила половин час с кръстословицата.
Манодж изчезна в галоп и се върна с кухненски стол, който Джоджо възседна, чувствайки се като пълна глупачка.
— Фантастично — Кийт коленичи пред нея, за да започне да снима. — Сега една голяма усмивка — но преди да натисне копчето, той свали фотоапарата от лицето си и отново се изправи на крака. — Не изглеждате съвсем естествено — установи. — Бедата е в костюма ви. Може ли да си свалите сакото? Само сакото — добави бързо той.
Джоджо не искаше, не и на работа. Костюмът й на дискретно райе беше като предпазна броня и без него се чувстваше прекалено уязвима. Освободено от ограниченията на сакото, поведението на тялотой я караше да мисли за превтасало тесто — толкова много преливаше, че бе невъзможно да повярваш, че едно време всичко й е било по мярка. Но циците й щяха да са скрити от облегалката на стола, така че тя се изхлузи от сакото и отново яхна стола, придръпвайки облегалката към гърдите си.
— Има още нещо — каза Кийт, — бихте ли навили ръкавите на ризата си? И разкопчайте поне едно копче. Само едно, моля ви. И си поразтърсете косата, разпуснете я.
— Мисли си за страст — настоя Манодж.
— А ти — за опашките пред бюрата за безработни.
— Хайде да действаме — прекъсна ги Кийт. — Джоджо, очите към мен.
ЩРАК!
— В работата ми казваха, че едно време си била ченге в Ню Йорк, преди да влезеш в играта. Вярно ли е?
ЩРАК!
— Какво ви става, бе хора? На всички им харесва, че е била ченге. Даже и Марк Ейвъри си позволява сексуални фантазии как Джоджо с един ритник разбива врати, щраква белезниците и промълвява: „Вкарах те на топло.“ Какво, нямате ли жени полицайки във вашия град?
— Не е същото — носят обувки с нисък ток и пригладени коси. Наистина ли сте били в полицията?
— Няколко години.
ЩРАК!
— Супер.
Не беше супер. Беше гадна работа и тя обвиняваше телевизията, че я изкарваше страхотно занимание.
— Трошили ли сте с ритник врати?
— Стотици.
ЩРАК!
— Работили ли сте под прикритие?
— Винаги. Трябваше да съблазнявам мафиотски босове, да спя с тях и да науча всичките им тайни.
— НАИСТИНА ЛИ?
ЩРАК!
— Не — засмя се тя.
— Гледайте все така. Стреляли ли са по вас?
ЩРАК!
— Постоянно.
— Наклонете леко глава. А вие стреляли ли сте?
ЩРАК!
— Да.
— Сега една голяма усмивка. Убивали ли сте?
ЩРАК! ЩРАК! ЩРАК!