Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- The Lonely Lady, 1976 (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Боряна Семкова-Вулова, 1994 (Пълни авторски права)
- Форма
- Роман
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 3,2 (× 9 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране и начална корекция
- vens (2011 г.)
- Допълнителна корекция
- liliyosifova (2013 г.)
- Допълнителна корекция и форматиране
- hrUssI (2013 г.)
Издание:
Харолд Робинс. Самотната лейди
Американска. Първо издание
ИК „Хомо Футурус“, София, 1994
История
- — Добавяне
17
Импресарското бюро „Марк Грос и съдружници“ се състоеше от една изтормозена секретарка и един телефонен секретар. Самият Грос бе млад мъж, който бе работил за няколко от големите агенции, преди да започне собствен бизнес. Караше лимузина „Линкълн Континентал“, вноските за която изплащаше винаги с два месеца закъснение, беше обречен да се занимава с губещи имена и говореше за големи сделки, които непрекъснато се отлагаха. Въпреки всичко той беше приятен млад човек и правеше всичко, което зависи от него, за клиентите, които бяха почукали на вратата му. Проблемът беше, че по-известните импресарски агенции винаги получаваха истинските таланти, а той трябваше да се занимава с многообещаващите.
Когато Джерили влезе в кабинета му, той се изправи на крака с искрена усмивка на лицето си. Тя бе един от малкото му работещи клиенти.
— Не ме свързвайте с никого, докато съм с госпожица Рандолф — поръча той на секретарката си. — Имаме много работа — обърна се той важно към Джерили.
Джерили кимна, без да каже дума.
— Ансбак ми каза, че вашият филм е страхотен. Накарах го да ми обещае, че ще ми даде няколко клипа, така че да имаме какво да показваме, преди да започне прожекцията. Идеята е да ви намерим още няколко работни места и да създадем приемственост в ангажиментите ви на актриса. — Внезапно той се спря и се вгледа в нея. — Във филма с руса перука ли сте?
Тя кимна.
— Видях някои ваши снимки. Трябва винаги да я носите. Помага за изграждане на образа ви на актриса.
— За ролята подхождаше. Но с нея не приличам на себе си — възрази тя.
— Няма значение. Продуцентите искат това. Придава леко порочен вид.
— Искате да кажете порнографски.
— Въпрос на мнение. Аз го наричам „НЧ“ вид.
— Какво означава пък това?
— Непрекъснато чукане. Като излязла направо от някой филм.
— Малко съм старичка за снимки на блондинка в сексуален маратон.
— Не е вярно. Вие сте точно на подходящата възраст. Днешните мъже търсят нещо повече от тъпата млада блондинка. Искат жената да изглежда по-опитна, да знае какво искат те от нея и да може да им го даде. Сега ви уреждам няколко срещи и искам, когато се появите на тях, да носите русата перука.
— Добре.
— Кога се връщате на работа в бара?
— Започвам тази вечер.
— Да, не е зле да използваме тази възможност. Какво ще кажете да ви доведа няколко продуценти?
Тя го погледна скептично.
— Не мислите ли, че това по-скоро ще ги изплаши? Не вярвам студиата да си падат по мадами, които работят в барове.
— Студиата да го духат. Действието не се разиграва там. Независимите продуценти определят тенденциите. Студиата само се опитват да не изостанат.
— Не бих искала да направя кариера в мотоциклетни екшъни.
— Че какво им е лошото? На Джак Никълсън, да не би да му беше зле? Направи четири от тях, преди да играе в „Свободен ездач“, и вижте къде е сега. Един от най-големите.
Тя мълчеше.
— Съзнавам, че парите не са много, но пък в тази област има много работа.
— Не знам.
— Ансбак иска пак да работи с вас. Този път не е мотоциклетен филм.
— Какво е?
— История за женски затворнически лагер. Има две добри роли във филма и ако поискате, можете да вземете главната.
— Имате ли сценария?
— Знаете как работи той. Сценарият няма да бъде готов, докато не започнат снимките. Имаме обаче екземпляр от разработката на сюжета. — Той й подаде няколко страници. — Докато четете, ще се обадя на няколко места.
— Искате сега да ги прочета?
— Това е единственият екземпляр, с който разполагам, и имам нужда от него. Той иска да му намеря още няколко момичета. Няма да ви отнеме много време. Само дванайсет страници са.
Тя свърши с четенето още преди Грос да е провел втория си разговор.
— Какво мислите? — попита я Марк.
— Мисля, че не е за мен.
— Това е голяма роля.
— Чист садомазохизъм.
— Това желае публиката.
— На мен не ми харесва. Дори няма и помен от сюжетна линия. Редят се една след друга сцени, в които момичета правят орален секс с други момичета или момичета бият други момичета.
— Ами в тези затвори е точно така. Освен това тук само е загатнат сюжетът. Сценарият ще е по-добър.
— Не виждам как такъв филм би направил нещо за кариерата ми. Просто ще трябва да се превърна в лесбийката на всички времена.
— Вие сте актриса. А и за вас няма да е толкова трудно да се превъплътите в тази роля.
Тя долови лека промяна в тона му.
— Какво искате да кажете?
— Хайде де, Джейн — каза той, залагайки на чара си. — Големи хора сме. Знам какво обичате. Не съм сляп.
Тя не отговори.
— Срещнах се с вашата приятелка, която дойде от Ню Йорк.
Тя почувства, че се изчервява.
— Какво правя, си е моя работа — лаконично рече тя. — Колкото до предложението ви, мисля, че идеята е отвратителна, и не желая роля в този филм.
— Чакайте малко — помирително рече той. — Добре, добре. Двамата с Ансбак мислехме, че ще се съгласите. Ще има и други неща.
— А какво става с идеите за сценарии, които ви дадох? — попита тя.
— Раздал съм ги. Ще ви информирам.
— Можете да ме намерите в апартамента през деня. Вечер съм в бара.
— Скоро ще се чуем. Уреждам ви срещи в „Уорнър брадърс“ и в „Парамаунт пикчърс“. — Той я изпрати до вратата. — Какво става със сценария, върху който казахте, че работите?
— Ще ви го покажа, щом го свърша.
— Не забравяйте. Имам чувството, че с него ще направим пробив. — Целуна я по бузата. — Ще ви се обадя.
— Не очаквах да се върнеш толкова бързо — каза Лиша, когато Джерили влезе в апартамента.
Джерили погледна затворените куфари, подредени до вратата.
— Щеше да си тръгнеш, без да ми кажеш довиждане?
— Не обичам сбогуванията повече от тебе.
Джерили замълча за миг.
— И къде отиваш сега?
— В Чикаго — отговори Лиша. — Разговарях с Фред. Казах му, че тук всичко е наред. Той много се зарадва за теб. Не се сърди, че прекарваме заедно много време.
На вратата се позвъни и Джерили отиде да отвори.
Мъжът в униформа докосна с пръсти фуражката си за поздрав.
— Вие ли сте поръчали такси, мадам?
Тя посочи куфарите. Когато шофьорът тръгна, двете с Лиша застанаха една срещу друга и се погледнаха.
Лиша наруши тишината.
— Май е по-добре да тръгвам.
Джерили усети сълзи да напират в очите й.
— Не искам да си тръгваш така. Не искам да ми се сърдиш.
Гласът на Лиша бе равнодушен.
— Не ти се сърдя, мила. Просто снощи ти ми посочи къде ми е мястото. Никъде.
— Но ние можем да бъдем приятелки въпреки всичко.
Лиша леко въздъхна.
— Разбира се, мила. Но приятелството според моите и приятелството според твоите разбирания са две съвсем различни неща. — Тя се насили да се усмихне. — Е, да тръгвам. Самолетите не чакат никого.
Те се приближиха една към друга и устните им нежно се докоснаха.
— Довиждане, мила — прошепна Лиша.
Чуха звук зад себе си, обърнаха се и видяха на прага Майк.
— Тръгваш ли? — попита той.
Лиша кимна и мина покрай него, после го погледна.
— Да се грижиш за малкото ми момиче добре. Чуваш ли?
Майк кимна.
— Нещо не е наред ли? — попита Майк, когато вратата се затвори след Лиша.
Джерили поклати глава, сълзи премрежваха погледа й.
— Кой вятър те довя точно сега? — недоволно попита тя.
— Лиша ми се обади и ми каза, че искаш да ме видиш.
Това бе напълно в стила на Лиша.
— Бих пийнала нещо — каза Джерили.
— Водка с леден чай — бързо предложи той. След малко се върна с питието в ръка. Подаде й го усмихнат. — Искаш ли да възобновя обслужването?
Тя бавно кимна.
— Страхотно! Ще си събера нещата и ще се върна след час. За довечера да взема ли пържоли?
Тя отново кимна.
— Хей, ще бъде фантастично. Сега, като знам къде ти е умът, ще бъде още по-добре. Имам двама страхотни приятели, които наистина ще ти допаднат.
Той излезе, преди тя да успее да му отговори. Джерили започна да си загъва цигара с марихуана. Малко опиянение щеше да намали болката от усещането, че, изглежда, тя не можеше да общува с никого.