Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- La misteriosa fiamma della regina Loana, 2004 (Пълни авторски права)
- Превод от италиански
- Нели Раданова, 2006 (Пълни авторски права)
- Форма
- Роман
- Жанр
-
- Интелектуален (експериментален) роман
- Исторически роман
- Постмодерен роман
- Роман за съзряването
- Съвременен роман (XXI век)
- Философски роман
- Характеристика
-
- XX век
- Втора световна война
- Линеен сюжет с отклонения
- Магически реализъм
- Тайни и загадки
- Фашизъм — комунизъм — тоталитаризъм
- Оценка
- 5 (× 3 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, разпознаване, форматиране и корекция
- NomaD (2014-2017)
Издание:
Автор: Умберто Еко
Заглавие: Тайнственият пламък на кралица Лоана
Преводач: Нели Раданова
Година на превод: 2006
Език, от който е преведено: Италиански
Издание: Първо издание
Издател: ИК „Бард“ ООД
Град на издателя: София
Година на издаване: 2006
Тип: роман
Националност: Италианска
Печатница: „Багра“ ЕООД, Пловдив
Редактор: Иван Тотоманов; Дария Карапеткова
ISBN: 954-585-668-8
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/1647
История
- — Добавяне
- — Корекция
Източници на цитатите и илюстрациите:
— Стр. 26, рисунка на автора
— Стр. 63, Данте, „Ад“, XXXI песен
— Стр. 64, Джовани Пасколи, „Совата“ (в „Мириче“, Ливорно, Джусти, 1891)
— Стр. 64, Джовани Пасколи, „Целувката на мъртвеца“ (в „Мириче“, Ливорно, Джусти, 1891)
— Стр. 64, Джовани Пасколи, „Загадъчни гласове“ (в „Стихотворения“, Болоня, Дзаникели, 1928)
— Стр. 65, Виторио Серени, „Мъгла“ (в „Граница 1941“, „Стихотворения“, Милано, Мондадори 1995)
— Стр. 69, Тестони — Шорили, „Търся теб“ (Метрон)
— Стр. 73–74, Корица и две рисунки от „Съкровището на Кларабела“, Милано, Мондадори 1936, ® Walt Disney
— Стр. 93, Джовани Пасколи, „В мъглата“ (в „Първи стихотворения“, Болоня, Дзаникели, 1905)
— Стр. 95, Escala de la vida, каталунска гравюра от XIX в.
— Стр. 96, гравюри от Zur Geschichte der Kostüme, Мюнхен, Браун и Шнайдер, 1961
— Стр. 98, Рива, „Филотея“, Бергамо, Италиански институт за графични изкуства, 1886
— Стр. 101, Imagerie d’Epinal (Pellerin)
— Стр. 103, Корица на партитурата на Vorrei volare, Милано, Кариш 1940
— Стр. 106, (по посока на часовниковата стрелка):
— Alex Pozeruriski, Après la danse, илюстрация за списанието La gazette du Bon Ton, ок. 1915 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Janine Aghion, The essence of the Mode in the Day, 1920 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Анонимен автор, Candee, реклама и плакат, 1929 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Julius Engelhard, Mode Ball, плакати, 1928 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco Милано, Фабри, 1986)
— Стр. 107 (по посока на часовниковата стрелка):
— Gorge Barbier, Shéhérazade, илюстрация за списанието Modes et Manières d’aujourd’hui, 1914 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco Милано, Фабри, 1986)
— Charles Martin, De la pomme aux lèvres, илюстрация за списанието La gazette du Bon Ton, ок. 1915 (в Patricia Frantz Kery, Grafica Art Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Gorge Barbier, Incantation, илюстрация за Faballas et Fanfreluches, 1923 (в Patricia Frantz Kery, GraficaArt Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Georges Lepade, Vogue, корица, 15 март 1927 (в Patricia Frantz Kery, GraficaArt Déco, Милано, Фабри, 1986)
— Стр. 108, Renée Vivien, A la femme aimée (â Poèmes I, Paris, Lemerre 1923)
— Стр. 110, от „Най-новата енциклопедия Мелци“, Милано, Валарди, 1905
— Стр. 114, от J. Verne, Vingt mille lieues sous les mers, Paris, Hetzel, 1869
— Стр. 115, Корица на А. Дюма, „Граф Монте Кристо“, Милано, Сондзоньо, 1927 (® RCS)
— Стр. 116, Илюстрация на H. Clérice за L. Jacolliot, Les ravageurs de la mer, Paris, Librairie Illustrée (без дата)
— Стр. 122, кутия от какао „Талмоне“
— Стр. 123, кутия от разтворима газирана напитка „Бриоски“
— Стр. 124–125, кутии от цигари, снимани в: M. Thibodeau и J. Martim, Smoke gets in your eyes, New York, Abbeville Press 2002
— Стр. 126, Sprazzi е bagliori, календар за бръснарски салон 1929
— Стр. 127, календари за бръснарски салон от Ермано Дети, Le carte povere, Firenze, La Nuova Italia, 1989
— Стр. 130 (по посока на часовниковата стрелка):
— Корица на Nick Carter, Milano, Casa Editrice Americana 1908
— Корица на Е. Де Амичис, „Сърце“, Милано, Treves, 1878
— Корица на Доменико Натоли за А. Де Анджелис, „Курти Бо и малкият жълт тигър“, Милано, Сондзоньо, 1943 (® RCS)
— Корица на Танкреди Скарпели за А. Мандзони, „Годениците“, Флоренция, Нербини (без дата)
— Корица на New Nick Carter Weekly, италианско издание, Casa Editrice Americana (без дата)
— Корица на Léo Fontan за M. Leblanc, L’aiguille creuse, Paris, Lafitte 1909
— Корица на Каролина Инверницио, „Влакът на смъртта“, Торино 1905
— Корица на Едгар Уолъс, „Съветът на четиримата“, Милано, Мондадори, 1933
— Корица на М. Марио и Л. Лауни, Vidoc, Милано, Ла Милано 1911
— Стр. 131 (по посока на часовниковата стрелка):
— Корица на Филиберто Мателди за В. Юго, „Клетниците“, Торино, Утет, Ла Скала Д’Оро 1945
— Корица на Г. Амато за Е. Салгари, Il corsari délie Bermude (Милано, Сондзоньо 1938) (® RCS)
— Корица на Робида, „Невероятните пътешествия на Сатурнино Фарандола“, Милано, Сондзоньо (без дата) (® RCS)
— Корица на Доменико Натоли за Ж. Верн, „Децата на капитан Грант“, Милано, Саксе, 1936
— Корица на Танкреди Скарпели за Е. Ю., „Потайностите на народа“, Флоренция, Нербини 1909
— Корица на С. С ван Дин, „Странната смърт на г-н Бенсън“, Милано, Мондадори, 1929
— Корица на Х. Мало, „Без дом“, Милано, Сондзоньо (без дата) (® RCS)
— Корица на Табет за А. Мортън, „Баронът натясно“, Милано, Месечни романи, 1938 (® RCS)
— Корица на Доменико Натоли за G. Leroux, Il delitto di Rouletabille, Милано, Сондзоньо, 1930 (® RCS)
— Стр. 133, корица на Сувестър и Ален, „Фантомас“, Флоренция, Салани 1912
— Стр. 134, корица на Понсон дю Терай, „Рокамбол“, Париж, Руф (без дата)
— Стр. 134, илюстрация на Табет от А. Мортън, „Двойниците на барона“, Месечни романи, 1939 (® RCS)
— Стр. 135, илюстрация на Атилио Мусино от Колоди, „Пинокио“, Флоренция, Бемпорад 1911
— Стр. 136, корица на Ямбо, „Приключенията на Перчемчо“, Флоренция, Валеки 1922
— Стр. 139, корици на „Илюстрован вестник за сухопътни и морски пътешествия и приключения“, Милано, Сондзоньо, 1917–1920 (® RCS)
— Стр. 141, корици от „Библиотеката на моите деца“, Флоренция, Салани
— Стр. 143, илюстрация от „Осем дни на един таван“, Флоренция, Салани
— Стр. 145, корица на Танкреди Скарпели за „Бъфало Бил“, Брилянтният медальон, Флоренция, Нербини (без дата)
— Стр. 146, корица на Пина Баларио, „Италиански младежи по света“, Милано, Ла Прора, 1938
— Стр. 147, илюстрация от Н. С. Уайът за Р. Л. Стивънсън, „Островът на съкровищата“, Лондон, Скрибнърс Сънс, 1911
— Стр. 149 (по посока на часовниковата стрелка):
— Корица на Г. Амато за Е. Салгари, „Последната битка на Сандокан“ (Флоренция, Бемпорад, 1907)
— Корици на Алберто дела Вале за Е. Салгари, „Тайните на Черната джунгла“ (Генуа, Донат, 1903), „Тигрите от Момпрацем“ (Генуа, Донат, 1906); „Черният корсар“ (Генуа, Донат, 1908)
— Стр. 151, илюстрация от Фредерик Дор Стийл за Colliers, t.XXXI, бр.26, 26 септември 1903
— Стр. 152, рисунки от Сидни Паджет, Стренд Магазин 1901–1905
— Стр. 153, Артър Конан Дойл, „Етюд в червено“, Beeton’s Christmas Annual, 1887
— Стр. 154, Артър Конан Дойл, „Знакът на четиримата“, Lippincott’s Magazine, февруари 1890
— Стр. 154, Емилио Салгари, „Тигрите от Момпрацем“, Генуа, Донат 1906
— Стр. 157, рисунка от Бруно Анголета от „Куриер на малките деца“ 27.12.1936 (® RCS)
— Стр. 163, илюстрация от Вамба, „Вестничето на Джамбураска“, Флоренция, Бемпорад-Марцоко 1920
— Стр. 163, корица на Понсон дю Терай, „Смъртта на дивака“, Милано, Биети (без дата)
— Стр. 166, Прато-Морбели, Quando la radio (Nuova Fonit-Cetra)
— Стр. 169, корица на Фиорин Фиорело, плоча Одеон 1939 (EMI group)
— Стр. 170, Иноченци-Сопрани, „1000 лири на месец“ (Марлета)
— Стр. 174 (от ляво на дясно):
— Плакат на Федерацията за фашистка борба
— Текст от Бланк-Гота, „Младост“, втора версия
— Grever-Lawrence-Morbelli, Tulipan (Curci)
— Стр. 175 (от ляво на дясно)
— Рекламен плакат на Фиат, 30-те години
— Branc-Bravetta, Fischia il sasso (Blanc)
— Consiglio-Panzeri, Maramao perch? sei morto (Melodi/Sugar, 1939)
— Стр. 177, корици на партитури. По посока на часовниковата стрелка:
— „Танго на завръщането“, Изд. Joly, Милано
— La mia canzone al vento, Edizioni s.a.m. Bixio
— „Затворен прозорец“, Изд. Курчи
— Мария ЛаО, Изд. Леопарди
— Стр. 181, илюстрации от Енрико Пиноки в: Мария Дзанети, „Учебник за първо отделение“, Рим, Държавна печатница, Година XVI
— Стр. 181, Асторе-Морбели, Baciami piccina (Фоно Еник)
— Стр. 182, илюстрации от А. Дела Торе в Пиеро Барджелини, „Учебник за четвърти клас“, Рим, Държавна печатница, Година XVIII
— Стр. 184 (от ляво на дясно)
— Бланк, „Химн на младите фашисти“
— Крамер-Панцери-Растели, „Пипо не знае“ (Мелоди)
— Стр. 186, илюстрация от Пиеро Барджелини, „Учебник за четвърти клас“, Рим, Държавна печатница, година XVIII
— Стр. 188, две пропагандни картички от Джино Бокасиле 1943/1944
— Стр. 189, първа страница на Темпо, 12.6.1950, Милано, Anonima Periodici Italiani
— Стр. 190 (от ляво на дясно):
— Партитура на La Piccinina, Изд. Мелоди, 1939
— Ди Ладзаро-Панцери, La Piccinina (Мелоди)
— Плакат на Фиат от Марчело Дудович 1934
— Д’Анци-Браки, Ma le gambe (Курчи)
— Стр. 192, пропагандна картичка от Енрико Дезета 1936 (Милано, Изд. Edizioni d’Arte Boeri)
— Стр. 195, „Два народа, една победа“, пропагандна картичка от Джино Бокасиле
— Стр. 196, Шулце-Лайп-Растели, „Лили Марлен“ (Сувини-Дзербони)
— Стр. 197, Манлио-Филипини, „Мили татко“ (Акордо)
— Стр. 198 (от ляво на дясно):
— „Мълчете“, плакат от Джино Бокасиле 1943
— Бланк-Бровето, „Сега идва хубавото“
— „Ще се върнем“, пропагандна картичка от Джино Бокасиле, 1943
— Ручоне-Де Торес-Симеони, „Панаирът в Джарабуб“ (Ручоне)
— Стр. 201 (от ляво на дясно):
— Корица на „Неделен куриер“, 1943, илюстрация от Акиле Белтраме (® RCS)
— Ручоне-Дзоро, „Песента на подводничарите“ (Ручоне)
— Партитура на „Момичета, не гледайте моряците“, Изд. Маскерони
— Марф-Маскерони, „Госпожици, не гледайте моряците“, (Маскерони)
— Стр. 203 (от ляво на дясно):
— Алберто Рабаляти
— Браки-Д’Анци, „Влюбено момиче“ (Курчи)
— Пипо Бардзица
— Маскерони-Мендес, „Фиорин Фиорело“ (Маскерони)
— Стр. 213–214, от: „Бертолдо“, 27.8.1937
— Стр. 227, първа страница на „Куриер на малките деца“ от Бруно Анголета, 15.10.1039 (® RCS)
— Стр. 228, рисунка от Пат Съливан за „Куриер на малките деца“, 29.11.1936 (® RCS)
— Стр. 229, корица от Бенито Яковити, „Алваро Корсарят“, Изд. Аве 1942
— Стр. 229, корица от Себастиано Кравери, „Колата на Тресполи“, Изд. Аве 1938
— Стр. 231, рисунка от Caesar „Verso AQI.“, ll Vittorioso 7.6.1941
— Стр. 233, Първа страница от Avventuroso, бр.1, 1934, Флоренция, Нербини; с илюстрации от „Флаш Гордън“ на Алекс Реймънд (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 236 (от ляво на дясно):
— Рисунка от Бенито Яковити, „Пипо и диктаторът“, Интервало 1945
— Рисунка от Лиман Йънг от „Патрулът на слоновата кост“, Флоренция, Нербини 1935 (® King Features Syndicate, Inc.)
— Рисунка от неизвестен комикс
— Рисунка от Елзи С. Сигър за серията „Попай“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Рисунка от Лиман Йънг, „Духът на Тамбо“, „Вестникът на Чино и Франко“, Флоренция, Нербини 22.3.1936 (® King Features Syndicate, Inc.)
— Рисунка на Уолт Дисни, „Мики Маус в страната на халифите“, Милано, Мондадори 1934 (© Walt Disney Productions 1970)
— Рисунка на Уолт Дисни, „Мики Маус в адската долина“, Милано, Мондадори 1930 (©Walt Disney Productions 1970)
— Рисунка от Елзи С. Сигър за серията „Попай“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 237, рисунка от Лий Фолк и Рей Мур, „Малкият Тома“, Флоренция, Нербини 1938 (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 239 горе, корица от Джове Топи за „Магьосникът 900“, Флоренция, Нербини (без дата)
— Стр. 239 долу, корица от Уолт Дисни, „Мики Маус журналист“, Милано, Мондадори, 1936
— Стр. 240, Честър Гоулд, детайл от „Дик Трейси“ (® Chicago Tribune-New York Syndicate, Ins.)
— Стр. 242, корица от Виторио Косио за „Стаята на ужасите“, Милано, Albogiornale Juventus 1939
— Стр. 242, корица от Виторио Косио за „Подлият капан“, Albogiornale 1939
— Стр. 243, Милтън Каниф, Terry and the Pirates (® Chicago Tribune-New York Syndicate, Ins.), корица за The Golden Age of the Comics 4, New York, Nostalgia Press, 1970
— Стр. 245 (от ляво на дясно):
— Илюстрация от Де Вита за „Последният раис“, „Куриер за малките деца“ 20.12.36 (® RCS)
— Рисунка от Лий Фолк и Рей Мур, „В кралството на Синг“, Флоренция, Нербини, 1937 (® King Features Syndicate, Inc.)
— Рисунка от Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“, 1938 (® King Features Syndicate, Inc.)
— Рисунка от Алекс Реймънд, „Таен агент X9“, (L’Avventuroso, 14.10.1934) (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 247, корица на „Новела“, 8.1.39, Милано, Рицоли, сн. Браски (® RCS)
— Стр. 249, италианска корица за Лиман Йънг, „Тайнственият пламък на кралица Лоана“, Флоренция, Нербини 1935 (® King Features Syndicate, Inc. 1934)
— Стр. 252, марки (от частна колекция)
— Стр. 261, Елса Мерлини от „Последната целувка“ на Камило Мастрочинкуе 1941
— Стр. 265, „Кориере дела сера“ 26.7. 1943 (® RCS)
— Стр. 271, Лутаци, „Лудият младеж“ (Казироли)
— Стр. 271, Бовио-Валенте, „Млада госпожице“ (Санта Лучия)
— Стр. 273, снимка от частна колекция
— Стр. 275, илюстрация от Доменико Пила, „Малки мъченици“ (без дата и място)
— Стр. 291, Чезаре Павезе, „Сам съм…“, 1927 („Стихотворения“, Торино, Еинауди, 1998)
— Стр. 293, Аугусто де Анджелис, „Хотелът с трите рози“ 1936 (сега Палермо, Селерио 2002)
— Стр. 294, титулна страница на Шекспир, 1623
— Стр. 301, авторова преработка на реклами на „Терможен“ (Леонето Капнело, 1909), „Фернет Бранка 1908“ и моливи „Презбитеро“, 1924
— Стр. 302, илюстрации на Атилио Мусино в Джовани Бертинети, „Ушите на Мео“, Торино, Латес 1908
— Стр. 303, илюстрации от Анджело Биолето в Ница и Морбели, „Четиримата мускетари“, Перуджина-Буйтони 1935
— Стр. 308, илюстрация от „Граф Монте Кристо“, Милано, Сондзоньо 1927 (® RCS)
— Стр. 313, реклама на Mineraria, рисунка от Динели, ок. 1934 (Soc. Mineraria del Valdamo е Carbonital)
— Стр. 322, авторска преработка на корици на сп. „Новела“ 1939 (Милано, Рицоли) (® RCS)
— Стр. 324, реклама на Cachet Fiat, рисунка от Кусино 1926
— Стр. 327, плакат Борсалино от Марчело Дудович, ок. 1930
— Стр. 327, снимка от германски концентрационни лагери, 1945
— Стр. 332, „Свободна Италия“ 30.10.1943 и „Аванти!“, 3.4.1944
— Стр. 330, пропаганден плакат на Социална република Сало, 1944
— Стр. 335, марки Фиджи от частна колекция
— Стр. 337, Оливиери-Растели, „Ще се върнеш“ (Леопарди)
— Стр. 344, фотомонтаж за десетгодишнината от фашистката революция, Рим, Иституто Луче 1932
— Стр. 359, плакат на СС, 1944
— Стр. 364, авторова преработка на пропагандни плакати на Социална република Сало, филмови фотограми и рекламни изображения от 40-те години.
— Стр. 376, плакат на „Янки Дудъл Денди“ от Майкъл Къртис (Уорнър Брос), 1942
— Стр. 377, фотограма от „Казабланка“ на Майкъл Къртис (Уорнър Брос), 1942
— Стр. 378, „Кориере Ломбардо“, 8.8.1945
— Стр. 383, Жозефина Бекер
— Стр. 385, „Красива си ти като слънце“, религиозна народна песен
— Стр. 387, Джовани Боско, „Благоразумният младеж“, Публикувани произведения VII, Рим, Libreria Ateneo Salesiano
— Стр. 388–389, Лоренцо Перози, „Спи, не плачи“
— Стр. 390, фотограма от „Двете сирачета“ на Марио Матоли (Excelsa) 1947
— Стр. 392, илюстрация от В. Юго, „Човекът, който се смее“, Милано, Сондзоньо (без дата) (® RCS)
— Стр. 393, Рита Хейуърт и Тайрън Пауър в „Кръв и пясък“ (Blood and sand) от Робърт Мамулян (20th Fox)
— Стр. 394, фотограма от „Моят път“ (Going my way) от Лео Маккери (Парамаунт) 1944
— Стр. 396, Гюстав Моро, „Видението“, 1876, Париж, Лувър
— Стр. 397, Jules Barbey d’Aurevilly, Léa 1832 (Euvres romanesques omplètes 1), Paris, La Pléaide Gallimard 2002
— Стр. 400–401, Гуидо Гоцано, „Най-красивата!“, (в „Събрани стихотворения“, Милано, Мондадори, 1980)
— Стр. 409, авторска преработка на: изображение от Алекс Реймънд, Rip Kirby (® King Features Syndicate, Inc.); модел Шуберт от 40-те години (Център за изследвания и архив по комуникациите, Парма); реклама на „Веспа“ от М. Болдрини и О. Калабрезе, „Учебник по комуникация“, Piaggio Veicoli Europei S.p.A, 1995
— Стр. 418, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 419, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 420, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 423, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 424, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 426, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 428, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 430, авторска преработка по Лий Фолк и Фил Дейвис, „Мандрейк“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 433, авторска преработка по Милтън Каниф, „Тери и пиратите“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 434, авторска преработка по Алекс Реймънд, „Флаш Гордън“ (® King Features Syndicate, Inc.)
— Стр. 436, авторска преработка по различни италиански книги
— Стр. 438, Биксио-Керубини, „Пеещото семейство“ (Биксио)
— Стр. 439, авторска преработка по Лиман Йънг, „Тайнственият пламък на кралица Лоана“, Флоренция, Нербини, 1935 (® King Features Syndicate, Inc. 1934)
— Стр. 441, авторска преработка на анонимно изображение на светец