Към текста

Метаданни

Данни

Включено в книгата
Година
(Пълни авторски права)
Форма
Научнопопулярен текст
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5,7 (× 3 гласа)

Информация

Сканиране, разпознаване и корекция
zkwoob (2013)

Издание:

Захари Стайков. Възпроизводството на Време — капитал — Бог

Печат „Балкан Прес“ АД, София, 2000

История

  1. — Добавяне

2. Българите — носители на фундаментални истини

България е по-напред в много отношения вкл. и във възможностите за развитие от редица страни на Америка, Европа и Азия.

Напред сме в идеята за монотеизма и духовната вълна на мъдростта (Ваклуш Толев — „История на Религиите“ и „Езотерични Школи“).

Напред сме в свързването на голямата теория с голямата емпирия. Цялостност, която е структурирана и структура, която е цялостност.

Напред сме в изучаването бюджета на времето, като обхват и дълбочина, като мъдрост и прозрение. БВ е дух на социологията и духът на социологията е АБВ и ГБВ.

Напред сме във виждането „горе“, като подобно на ядрото и виждане на единичното като подобие на горе. (при анализ и синтез на АБВ и ГБВ).

Давали сме култура на другите и пак има да даваме. Не сме бедни, а едни от най-богатите. Българската мисия е да се съединяват Балканите, Европа и света в едно.

Истината за един учен, верността на едно учение може да се види и разбере, само ако се изхожда от цялостността, от свързаността, от монолитността (монотеизма) на този учен и на учението, което той създава и защищава. И от възможността неговото учение да остава вярно, да служи на поколенията. Това е неговият дух.

Отделни факти и теории, които не са свързани с цялостността, които не произтичат от цялостността и не принадлежат на иялостността от факти и теории, са мъртви. А изхвърлянето от иялостността на дадена теория, на нещо основно и съществено погубва цялата теория. Или когато в делото на един учен не се вижда основното и същественото, то се погубва самият учен. Колкото и да се пише и говори за него, то той остава в забвение и неприложност. Вълната на атеизма помита Исус Христос, вълната на социализма засенчва името на Карл Маркс, помете името на Христо Попов и Живко Ошавков и приложността на идеите на Валентин Стоев. Неговите две книги са цяла програма за излизане от батака, до който бе доведена България от социализма — от погрешното разбиране и неадекватно прилагане на марксизма. Защо не се прилагат големите теории? Защото не се разбират. Защо се отбягват големите теории? Защото не се виждат. Защо не се виждат големите теории? Защото няма развити сетива за тях. Защото се гледа на тях едностранно (както слепият — слона). Неразвити са сетивата и чувствата за цялостност, за фундаменталност, за отвъдност. Без чувство (и сетива) за цялостност не може да се разбира природата на нещата: на Бог и Исус Христос като фундаментално знание за цялостността и нейната конкретизация; Идеята на Поп Богомил и Иван Рилски за цялостност и отделност на религия, църква, отечество, на духовно царство и държава; Идеите на Иван Хаджийски за народопсихологията като синтез на бит и душевност; Теорията на Ж. Ошавков, за цялостност не сферите на обществото и тяхното взаимодействие; Идеите на Валентин Стоев за инвалида и децата, като ограничена част на здравото общество; Учението на Андрей Цанов като цялостност на времето — като бюджет на времето на човека, като наука и богатство; Цялостността и фундаменталността на Христо Попов и идеите за народен доход и обществено възпроизводство. За трайност на неизменното и изменения в трайното (в законите).