Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Оригинално заглавие
- The Einstein Factor: A Proven New Method for Increasing Your Intelligence, 1996 (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Корнелия Великова-Дарева, 2001 (Пълни авторски права)
- Форма
- Научнопопулярен текст
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 4,1 (× 14 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Разпознаване, корекция и форматиране
- pechkov (2013)
- Източник
- novaset.net
Win Wenger and Richard Poe, 1996
THE EINSTEIN FACTOR: a proven new method for increasing your intelligence
Prima Publishing, USA
Корнелия Стефанова Величкова-Дарева, превод
Любомир Бориславов Пенов, художник
София, 2001
СИЕЛА — СОФТ ЕНД ПАБЛИШИНГ
ISBN: 954-649-365-1
Д-р Уин Уенджър
Ричард По
Факторът Айнщайн
Американска
Първо издание
Редактор: Анжела Кьосева
Предпечатна подготовка: Иво Петров
Технически редактор: Божидар Методиев
Формат 60/90/16; Печатни коли 24
СИЕЛА
СОФТ ЕНД ПАБЛИШИНГ
1463 София, бул. Патриарх Евтимий № 80А
тел./факс: 54 10 30; 954 93 97; 951 63 76
www.ciela.net
$source: http://www.novaset.net
Издание:
Уин Уенджър, Ричард По. Факторът Айнщайн
ИК „Сиела“, София, 2001
ISBN: 954-649-365-1
История
- — Добавяне
Принцип на описанието
Всички споменати по-горе явления могат да бъдат обяснени накратко посредством следните три елемента от принципа на описанието:
1. Докато описвате който и да било обект, реален или въображаем, вие същевременно и го наблюдавате. Самият акт на описване фокусира вниманието ви по такъв начин, че започвате да откривате, да забелязвате и да долавяте все повече и повече подробности и нюанси във връзка с описвания обект.
2. Описването на обекта на висок глас, пред външен слушател — човек или касетофон — е най-сигурният и най-мощен начин, който ни е известен поне засега, за стимулиране и за предизвикване на ефекта „допълнително откривателство“.
3. Колкото повече сетива използвате при описанието, колкото по-малко абстрактно и по-обяснително е то, толкова по-силен ще е ефектът от него, особено когато описвате отвлечени или сложни сцени или възприятия, при които трудно може да се открие нещо конкретно.
По-късно ще се върнем отново към този принцип на описание. Засега е достатъчно да кажем, че той лежи в основата не само на отприщването на образния поток, но и на самата гениалност.