Към текста

Метаданни

Данни

Включено в книгата
Оригинално заглавие
The Einstein Factor: A Proven New Method for Increasing Your Intelligence, (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Научнопопулярен текст
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
4,1 (× 14 гласа)

Информация

Разпознаване, корекция и форматиране
pechkov (2013)
Източник
novaset.net

Win Wenger and Richard Poe, 1996

THE EINSTEIN FACTOR: a proven new method for increasing your intelligence

Prima Publishing, USA

 

Корнелия Стефанова Величкова-Дарева, превод

Любомир Бориславов Пенов, художник

 

София, 2001

СИЕЛА — СОФТ ЕНД ПАБЛИШИНГ

ISBN: 954-649-365-1

 

Д-р Уин Уенджър

Ричард По

 

Факторът Айнщайн

 

Американска

Първо издание

 

Редактор: Анжела Кьосева

Предпечатна подготовка: Иво Петров

Технически редактор: Божидар Методиев

 

Формат 60/90/16; Печатни коли 24

 

СИЕЛА

СОФТ ЕНД ПАБЛИШИНГ

1463 София, бул. Патриарх Евтимий № 80А

тел./факс: 54 10 30; 954 93 97; 951 63 76

www.ciela.net

 

$source: http://www.novaset.net

 

 

Издание:

Уин Уенджър, Ричард По. Факторът Айнщайн

ИК „Сиела“, София, 2001

ISBN: 954-649-365-1

История

  1. — Добавяне

Единайсета глава

Кислородният фактор

Д-р Йоширо Накамац е може би най-забележителният жив изобретател в света. Сред неговите 2356 патентовани изобретения са такива стълбове на съвременните технологии като флопидискът, харддискът и дигиталният циферблат на часовника.

Използваните от Накамац творчески методи и начин на мислене са също толкова оригинални, колкото и изобретенията му. В интервю и статия за него, публикувани в списание „Съксес“, изобретателят разказва, че когато иска да раздвижи ума си и да го стимулира за оригинални идеи, се гмурка в басейна и плува под вода толкова дълго, колкото може да издържи, без да си поема въздух. Междувременно, както е под водата, записва всичките си хрумвания върху специална плексигласова пластина, която е изобретил специално за тази цел. Едва когато усети, че не може да задържи поетия въздух ни секунда повече, Накамац най-сетне излиза на повърхността. Той твърди, че на този метод дължи най-оригиналните си идеи — нарича го „подводно плуване почти до смърт“.

Където и да се появи Накамац, журналистите веднага наобикалят „японския Томас Едисон“, защото им е известно, че винаги могат да разчитат на него за бомбастични изявления и шокиращо поведение. Но в техниката на Накамац за използване на подводното плуване като генератор на идеи има нещо много повече от ексцентричност. Защото тя е тясно свързана с физиологията на човешкия мозък.