Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Година
- ???? (Пълни авторски права)
- Форма
- Документалистика
- Жанр
-
- Няма
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 1,1 (× 32 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране и корекция
- андре15 (2021)
Издание:
Автор: д-р Е. Антонов
Заглавие: „Тяхната борба“
Издател: Лаков Прес
Град на издателя: София
Година на издаване: 1999
Редактор: Васил Лаков
Коректор: Стефан Стефанов
ISBN: 984-483-029-4
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/15817
История
- — Добавяне
Глава 2
Авраам и Сара
„И рече (Авраам) на жена си Сара: зная, че си жена хубава, затова кажи, че си ми сестра, та да помина добре.“
И я взеха в дома фараонов.
И покрай нея Авраам поминуваше добре.
Според еврейската история, описана в Библията, първоначалното проникване на хибуру[1] е било мирно. Подобно на циганите, преди 3700 г. един катун преминава през Ханаан[2] и навлиза в Египет.
Негов водач е Авраам, чиято хубава жена Сара[3] е харесана от фараона и взета в двореца.
„Рече (Авраам) на жена си Сара: зная, че ти си жена хубава, затова кажи, че си ми сестра, та да помина добре.“
„Видяха я фараоновите велможи… и я взеха в дома фараонов.“
„И покрай нея Авраам поминуваше добре; и той имаше дребен и едър добитък, и осли, и слуги и слугини.“ [Бит. 12:11-16]
Разбира се, евреите донасят злото в Египет и са изгонени от страната: „Но Господ порази с тежки удари фараона и дома му поради Сара, жената Авраамова.“ [Бит. 12:17]
Катуна се връща обратно в Ханаан, където жената на Авраам е поискана, този път от цар Авимелех: „И рече Авраам за жена си Сара: тя ми е сестра… и герарския цар Авимелех прати и взе Сара.“ [Бит 20:2]
Именно на този патриарх за пръв път се явява Господа Израелев и му обещава:
„Ето договора ми с тебе: Много, твърде много ще те разплодя.“
„Ще дам на тебе и на твоите потомци… земята, по която странствуваш.“
„И твоето потомство да владее жилищата на враговете си.“ [Бит. 17:4, 6, 8; 24:60]
Достоен избор и достойно обещание за избрания народ, наречен на правнука на Авраам, Яков — Израелски, което преведено от иврит означава „този, който се бори с Бога“.
Следователно техните потомци са синовете на този, който се „бори с Бога“, или най-точно, преките наследници на Противящия се — бней Израел…