Към текста

Метаданни

Данни

Серия
Подземия и Дракони: Фентъзи ролева игра (1)
Оригинално заглавие
Players Manual, ???? (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Книга игра
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5 (× 4 гласа)

Информация

(Първо издание, преработено от Франк Менцер)

История

  1. — Корекция

Зарове

Това е много важно. Бъди сигурен, че си го прочел внимателно.

Когато имаш няколко зара, те се наричат просто „зарове“ — но един се нарича „зар“. Всяка страна на зара се нарича „лице“. Всеки тип зар е именуван според броя на лицата, които има. Зарът и неговите съкращения се използват при всяко приключение, така че трябва да ги познаваш добре.

Четири-стенният зар изглежда като пирамида. Опитай се да го хвърлиш. Когато той падне, числото най-отдолу на всяко лице е улучено; това е резултатът от „хвърлянето“. За всеки от останалите зарове, хвърли ги на масата или на някаква плоска повърхност и числото най-отгоре е резултатът от хвърлянето.

Десет-стенният зар има нула на едно от лицата, което се чете като „десет“.

Десет-стенният зар може да бъде използван за намиране на Процент (число от 1 до 100) по следния начин. Хвърли зара веднъж и прочети резултата като „десетици“, смятайки нулата за „недесетици“. Хвърли втори път за „единици“.

Ако двете хвърляния са „нула“, резултатът е сто.

ПРИМЕРИ: Едно хвърляне от 5, последвано от хвърляне на 3, дава цял резултат от 53. Ако 3 беше хвърлено първо, резултатът щеше да бъде 35. Хвърляне от 0, последвано от хвърляне на 6, дава 06, или просто 6.

Ние често използваме съкращения за различните типове зарове: „з“, последвано от номера на лицата. Например: з8 означава един осем-стенен зар.

Хвърлянето на десет-стенния зар два пъти, за Процент, е съкратено на „з%“ и се нарича „Процентно хвърляне“ или „Процентен зар“.

Каквото и да е числото преди „з“, означава броя на хвърлянията на зара. Така че „2з4“ означава „хвърли четири-стенния зар два пъти и събери резултата“, което дава числа от 2 до 8. Или, ако имаш повече от един комплект зарове, ти можеш просто да хвърлиш два четири-стенни зара едновременно, събирайки резултата както обикновено.

Няколко примера:

 

з% — Хвърли десет-стенния зар, за да намериш „десетиците“ и отново, за „единиците“.

4з8 — Хвърли осем-стенния зар четири пъти

9з12 — Хвърли дванадесет-стенния зар девет пъти

1з20 — Хвърли двадесет-стенния зар веднъж

 

Понякога ще намираш число след „з“, за което няма такъв тип зар; например, 1з3. В този случай, това значи, че резулатът трябва да бъде 1, 2, или 3. За да направиш хвърляне „1з3“, хвърли 1з6 и раздели на 2 (закръгли го), за да получиш резултат от едно до три.

Използвайки същия принцип, ти можеш да намираш резултати от 1з2 (1з4 разделено на 2) или 1з5 (1з10 разделено на 2).

 

Ако си прочел всичко —

 

ТИ СИ ГОТОВ ЗА СЛЕДВАЩО ПРИКЛЮЧЕНИЕ!