Метаданни
Данни
- Серия
- Подземия и Дракони: Фентъзи ролева игра (1)
- Оригинално заглавие
- Players Manual, ???? (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Дамян Христов, 2003 (Пълни авторски права)
- Форма
- Книга игра
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 5 (× 4 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
(Първо издание, преработено от Франк Менцер)
История
- — Корекция
Персонажите на ПОДЗЕМИЯ & ДРАКОНИ (персонажен клас — полу-човек)
Джудже
Описание
Джуджето е ниско и набито същество, високо към 1, 20 метра и тежащо 75 килограма. Мъжете джуджета имат дълги бради, за разлика от жените, които носят къси. Тяхната кожа е в земни цветове, а тяхната коса е в тъмно кафяво, сиво или черно. Крайно упорити, но практични, джуджетата обожават хубавата храна и напитки. Уважават занаятите и обичат златото. Джуджетата са яки бойци, много устойчиви на магия, както се вижда от техните Спасителни Хвърляния. Персонаж джудже трябва да започне с показател за Издържливст от 9 или повече.
Докато джуджешкият клас е различен от този на бойците по много начини, техните приоритети са еднакви. И двамата се бият, и двамата трябва да използват една и съща стратегия в битка. Прочети описанието на клас боец (страница 58), за да добиеш представа за битките.
Смъртоносен Лъч или Отрова | 8 |
---|---|
Магически Пръчки | 9 |
Парализа или Превръщане на Камък | 10 |
Драконов Дъх | 13 |
Вълшебни Жезли и Магия | 12 |
ТО | Ниво | Титла |
---|---|---|
0 | 1 | Джудже Ветеран |
2200 | 2 | Джудже Воин |
4400 | 3 | Джудже Майстор на Меча |
Обяснение на Таблицата на Опита на Джуджето:
ТО: Когато това число на Точки Опит е достигнато, джуджето автоматично се изкачва в следващото Ниво на Опит.
Титла: Твоето джудже ще използва тази титла, когато разговаря с другите персонажи. Вместо да казва „Аз съм Rolf, Второ Ниво джудже боец“, персонажът ще трябва да каже „Аз съм Rolf, Воинът.“
Други Детайли:
Основно изискване: ОИ на джуджето е Сила. Ако джуджето има показател за Сила от 13 или повече, персонажът получава предимство към Точите Опит за всяко приключение.
Минимум Показатели: Персонаж джудже трябва да започва с показател за Издръжливост от 9 или по-високо, когато започва играта.
Жизнен Зар: Осем-стенен зар (1з8) се използва, за да се определят жизнените точки на джуджето. Джуджето започва с 1–8 жизнени точки (плюс предимството за Издръжливост, ако има) и получава още 1з8 жизнени точки (плюс предимството) с всяко Ниво на Опит.
Броня: Джуджето може да носи всякаква броня и може да използва щит.
Оръжия: Джуджето може да използва всякакво оръжие с малък или нормален размер. Джуджетата не могат да използват мечове за две ръце или лъкове (къси лъкове и арбалети са позволени).
Специални способности:
Джудже има специално зрение, познава няколко езика и може да долява някои неща далеч по-добре от други персонажи.
Зрение: Джуджетата имат Инфразрение в допълнение към нормалното такова и могат да виждат на 18 метра в мрака. Инфразрението е способност да се вижда излъчваната топлина (или липстата на такава). Нормална и магическа светлина прави инфразрението безполезно.
С инфразрението топлите неща изглеждат червени, а студените сини. Например, приближващото същество може да бъде видяно в червено, а неговите отпечатъци ще бъдат червеникави. Студена локва от вода ще бъде в дълбок син цвят. Само предмети или същества, които имат същата температура, като тази на обкръжаващия въздух (например маса или скелет) не могат да бъдат доловени с инфразрение.
Езици: В допълнение към езиците на всички персонажи — Общия език и езика на Уклона, както е обяснено на страница 91 — джуджето може да говори джуджешки, гномски, гоблински и коболдски. Понякога персонажът може да има проблеми с четенето и писането на тези езици, както е обяснено на същата страница.
Долавяне: Всички джуджета са експерти в минното дело. Понякога те могат да долавят капани, подвижни стени и наводнени коридори и нови конструкции. Ако твоето джудже иска да претърси мястото за подобни неща, кажи на своя Разказвач. Имаш 1 шанс в 2 да намериш нещо. Твоят Разказвач ще хвърли 1з6 и ако резулатът е 1 или 2, успяваш да намериш_, ако_ има нещо за намиране. Можеш да провериш по веднъж за всеки тип. Трабва да кажеш на твоя Разказвач, ако искаш да погледнеш за нещо; долавянето никога не е автоматично.
ПРИМЕР: Ти казваш „Аз ще проверя тази стена, за да видя дали е подвижна“. Разказвачът, знаеки, че е подвижна, хвърля 1з6 и получава резултат от 2. Разказвачът казва „Да, изглежда е подвижна“.
Елф
Описание
Елфът е строен и грациозен, с деликатни черти и остри уши. Висок е близо 1.6 метра и тежи към 60 килограма. Елфите са способни да използват всички видове брони и оръжия, също така могат и да изричат магьоснически заклинания. Те могат да бъдат ценни приятели (или опасни опоненти), но обикновено предпочитат да прекарват тяхното време в наслаждаване на природата сред дърветата и поляните. Те радко посещават градовете на Хората. Елфите обожават магията и никога не се уморяват да трупат магии и магически предмети, особено ако тези предмети са прецизно изработени. Персонаж елф трябва да започне с показател за Интелект 9 или повече.
Елфите са смесица от бойци и магьосници. Прочети описанието на клас боец, за да видиш как да разиграеш персонаж боец, но запомни, че елфът няма толкова много жизнени точки, колкото боеца. Бъди сигурен, че персонажът ти не е понесъл щети или е малко ранен, преди да влезеш в битка; във всеки друг случай, стой отзад и помагай с магически заклинания, така както прави магьосникът.
Смъртоносен Лъч или Отрова | 12 |
Магически Пръчки | 13 |
Парализа или Превръщане на Камък | 13 |
Драконов Дъх | 15 |
Вълшебни Жезли и Магия | 15 |
ТО | Ниво | Титла | Магии/ Ниво |
---|---|---|---|
0 | 1 | Ветеран-Медиум | 1 Първо |
4000 | 2 | Воин-Пророк | 2 Първо |
8000 | 3 | Майстор на Меча-Вълшебник | 2 Първо, плюс 1 Първо |
Обяснение на Таблицата на Опита на Елфа:
ТО: Когато това число на Точки Опит е достигнато, елфът автоматично се изкачва в следващото Ниво на Опит.
Титла: Твоят елф ще използва тази титла, когато раговаря с другите персонажи. Вместо да казва „Аз съм Belrain, Второ Ниво елф“, персонажът ще трябва да каже „Аз съм Belrain, Воинът Пророк.“
Магии: Броят на магьосническите заклинания, които елфът може да изрича и техните нива на могъщество, са дадени тук. Магиите са обяснени в подробности по-долу, под „Специални Способности“.
Други Детайли:
Основно изискване: Елфът има две Основни Изисквания: Сила и Интелект. Ако елфът има показател от 13 или повече в двата Показателя на Способности, персонажът получава предимство към Точите Опит за всяко приключение. Ако показателят за Интелект е 16 или повече (заедно със Сила от 13 или повече), предимството към ТО е 10%.
Минимум Показатели: Персонаж елф трябва да започва с показател за Интелект от 9 или по-високо, когато започва играта.
Жизнен Зар: Шест-стенен зар (1з6) се използва, за да се определят жизнените точки на елфа. Елфът започва с 1–6 жизнени точки (плюс предимството за Издръжливост, ако има) и получава още 1з6 жизнени точки (плюс предимството) с всяко Ниво на Опит.
Броня: Елфът може да носи всякаква броня и може да използва щит.
Оръжия: Елфът може да използва всяко оръжие.
Специални способности:
Елфът има специално зрение, познава няколко езика и може да долавя някои неща далеч по-добре от други персонажи. Елфите могат да изричат магьоснически заклинания и не могат да бъдат парализирани от таласъми.
Зрение: Елфите имат Инфразрение в допълнение към нормалното такова и могат да виждат на 18 метра в мрака. Инфразрението е способност да се вижда излъчваната топлина (или липстата на такава). Нормална и магическа светлина прави инфразрението безполезно.
С инфразрението топлите неща изглеждат червени, а студените сини. Например, приближващото същество може да бъде видяно в червено, а неговите отпечатъци ще бъдат червеникави. Студена локва от вода ще бъде в дълбок син цвят. Само предмети или същества, които имат същата температура, като тази на обкръжаващия въздух (например маса или скелет) не могат да бъдат доловени с инфразрение.
Езици: В допълнение към езиците на всички персонажи — Общия език и езика на Уклона, както е обяснено на страница 91 — елфът може да говори елфически, гнолски, хобгоблински и оркски.
Долавяне: Всички елфи могат да откриват тайни и скрити врати по-добре от други персонажи. Ако твоят персонаж елф иска да претърси за скрити врати мястото, кажи на Разказвача си. Разказвачът ще хвърли 1з6 и резултат от 1 или 2 означава успех, ако има врата, която да бъде намерена. Ти можеш да провериш по веднъж за всяка врата. Трабва да кажеш на твоя Разказвач, ако искаш да погледнеш за нещо; долавянето никога не е автоматично.
ПРИМЕР: Ти казваш „Аз ще проверя тази стена, за да видя дали има тайна врата“. Разказвачът, знаеки, че такава има, хвърля 1з6 и получава резултат от 2. Разказвачът казва „Да, намираш тайна врата.“
Имунитет на Парализирането на Таласъмите: Всички елфи имат вроден имунитет към парализиращите атаки на таласъмите. Други типове на парализа, като например тази на гниещия пълзач или на пихтиестия куб, може да им навреди.
Магии: Елфите могат да използват магьоснически заклинания, така както магьосниците ги правят. Прочети описанието за изричане на заклинание, магически книги и т.н. на страници 62–73. Елфите са длъжни да спазват всички правила за използване на магьоснчески заклинания (но не другите правила за клас магьосник).
Полуръст
Описание
Полуръстът е ниско полу-човече, много напомнящо човешко дете с къси заострени уши. То е високо към метър и тежи 30 килограма. Полуръстовете рядко имат бради. Напускат дома си, за да дирят съкровища, с които да обзаведат къщите си, които страшно обожават. Полуръстовете са горски народ и често се разбират добре с елфите. Те имат специални способности, когато излязат навън. Персонаж полуръст трябва да започне с показател 9 или повече в двете способности Ловкост и Издръжливост.
Полуръстовете в много отношения напомнят бойците и джуджетата. Прочети описанието на клас боец, за да видиш как да разиграеш такъв персонаж. Не забравяй твоите специални способности (виж долу) и ги използвай, когато това е възможно. Спасителните Хвърляния на полуръста са добри като тези на джуджето и ти трябва да оцелееш, когато другите се провалят на магически и отровни атаки.
Смъртоносен Лъч или Отрова | 8 |
Магически Пръчки | 9 |
Парализа или Превръщане на Камък | 10 |
Драконов Дъх | 13 |
Вълшебни Жезли и Магия | 12 |
ТО | Ниво | Титла |
---|---|---|
0 | 1 | Полуръст Ветеран |
2000 | 2 | Полуръст Воин |
4000 | 3 | Полуръст Майстор на Меча |
Обяснение на Таблицата на Опита на Полуръста:
ТО: Когато това число на Точки Опит е достигнато, полуръста автоматично се изкачва в следващото Ниво на Опит.
Титла: Твоят полуръст ще използва тази титла, когато раговаря с другите персонажи. Вместо да казва „Аз съм Touchberry, Второ Ниво полуръст“, персонажът ще трябва да каже „Аз съм Touchberry, Воинът.“
Други Детайли:
Основно изискване: Полуръстовете имат две Основни Изисквания: Сила и Ловкост. Ако някоя от тези Способности е 13 или повече, персонажът получава 5% предимство към Точките на Опит, с които се награждава след всяко приключение. Ако и двата показателя са 13 или повече, предимството към ТО е 10%.
Минимум Показатели: Персонаж полуръст трябва да има показател от 9 или повече и в двете способности Ловкост и Издръжливост.
Жизнен Зар: Шест-стенен зар (1з6) се използва, за да се определят жизнените точки на полуръста. Полуръстът започва с 1–6 жизнени точки (плюс предимството за Издръжливост, ако има) и получава още 1з6 жизнени точки (плюс предимството) с всяко Ниво на Опит.
Броня: Полуръстът може да носи всякаква броня и може да използва щит. Както и да е, техните брони и щитове трябва да бъдат специално изработени за малкия им ръст. Дори джуджешката броня е твърде голяма за тях.
Оръжия: Полуръстовете могат да използват всякакви оръжия с малки рамери (например кинжал, къс меч и къс лък). Полуръстовете не могат да използват мечове за две ръце, дълги лъкове, бойни брадви, копия и други големи оръжия.
Специални Способности:
Полуръстовете получава някои предимства в битка (поради техния малък ръст) и могат да се крият лесно в горски местности.
Битка: Полуръстовете често използват стрелкови оръжия и са по-добри в избягването на атаката при битка с огромни същества в сравнение с другите персонажи. Всички полуръстове получават следните предимства в битка.
–2 предимство към Класата на Доспехите, когато атакуват същества с ръст по-висок от този на хората;
+1 предимство към тяхната Индивидуална Инициатива
Криене: Извън дома си, полуръстовете са трудни за откриване, защото те имат способност да изчезват внезапно в горите и шубраците. Полуръстовете освен това могат да се крият е подземията със същия успех. При нормална светлина, ако полуръстът намери някое сенчесто и прикрито място, той може да се скрие там (оставайки абсолютно тих е неподвижен), като шансът да остане дълго време незабелязан нараства с 1/3 от времето. За да използваш тази способност, кажи на твоя Разказвач. Той ще хвърли 1з6 и резултат от 1 или 2 означава успех, стига персонажът да не се движи и издава никакъв шум.
Магическа светлина, например заклинанието Светлина на свещеника, ще провали опита му за криене. Ако персонажът носи нещо, което излъчва светлина, ще му бъде невъзможно да се скрие,