Метаданни
Данни
- Серия
- Подземия и Дракони: Фентъзи ролева игра (1)
- Оригинално заглавие
- Players Manual, ???? (Пълни авторски права)
- Превод от английски
- Дамян Христов, 2003 (Пълни авторски права)
- Форма
- Книга игра
- Жанр
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- 5 (× 4 гласа)
- Вашата оценка:
Информация
(Първо издание, преработено от Франк Менцер)
История
- — Корекция
Част 2: Битки
Почти си готов да влезеш в „подземието“. Но първо се нуждаеш да научиш нещо повече за битките. Вече знаеш как да удряш чудовищата:
------------------------------------------------------------------------
Хвърляш 1з20 (двадесет-стенен зар) и сравняваш резултата с хвърлянето за Удар, дадено в описанието. Ако си хвърлил това число или по-високо, ударил си врага и хвърляш за Щета.
------------------------------------------------------------------------
Повече щети
В твоето първо приключение всеки път, когато ударяше чудовище, ти правеше 1 точка щета. От сега нататък, ти ще хвърляш 1з6 (един шест-стенен зар), за да видиш колко щета нанасяш на съществото, с което се биеш.
Ще водиш опис на щетите по същния начин, записваш началния показател и иазваждаш щети всеки път, когато удариш. Просто задраскай старото число на жизнените точки и напиши отдолу новото.
Чудовищата
Чудовищата също ще са способни да правят повече щети. В твоите самостоятелни игри ще отбелязваш техните щети на отделен лист хартия заедно с твоите собствени. В групови игри, Разказвача ще води записки за всички подробности.
Някои чудовища правят 1–6 точки за щети, точно като теб. Но понякога те правят повече или по-малко от 1з6. Всеки път, когато срещнеш чудовище, информацията ще бъде дадена в графа като тази:
ГОБЛИН: 17 | Щ: 1з6 |
Ти: 12 | жт: 4 |
Числото след името на чудовището е хвърлянето, от което то се нуждае за да удари твоят боец. „Щ“ е зарът, който се хвърля след като чудовището удари__, __за да се намерят щетите, която ти е причинило. Жизнените точки също са дадени.
В този пример, ако хвърлиш 12 или повече, ти улучваш гоблина. Тогава хвърли 1з6, стандартен сбор, и прибави 2 (за предимството ти за Сила). Извади резултата от 4 жт на гоблина (дадени по-горе). Ако новите точки на гоблина станат нула или по-малко, създанието е мъртво. Ако гоблинът все още има някакви останали точки, той те атакува:
Ако хвърлиш 17 или повече за атаката на гоблина, той те удря за 1–6 точки щети, както е отбелязано в графата по-горе. Хвърляш шест-стенния зар и изваждаш резултата от твоите 8 жизнени точки.
Боен Списък
Списък от стъпка по стъпка на всичко, от което се нуждаеш, когато се биеш с чудовище, е даден на същата страница заедно с описанието на чудовището (информацията в графата). Използвай го всяка битка, за да си сигурен, че разиграваш всяка такава правилно.
Записки
Използвай лист хартия, за да водиш опис на битките. Всеки път, когато намериш някакво съкровище, запиши го най-отдолу на същия лист. Точките опит ще бъдат дадени в края на приключението, но ти ще се нуждаеш от списък на съществата, които е сразил боецът ти. Всички точки за съкровища и опит ще бъдат прибавени в края на приключението.
Смърт
Ако героят ти е убит от чудовищата, това е краят на приключението. Но не и краят на играта! Можеш да започнеш с боеца отново, приемайки, че това е нов персонаж.
Ако играеш приключението за втори път, не запазвай никакво съкровище от преди да паднеш убит. Ти ще трябва да започнеш с персонажа си отново, от самото начало.
Не забравяй, че носиш магическа Лековита Отвара. Ако си ранен, може да я изпиеш и ще изцериш раните от щетите, които си понесъл. Можеш да я пиеш само веднъж и тогава тя изчезва.
Можеш да изпиеш отварата, когато пожелаеш, но най-добре да изчакаш да останеш с 2 или 3 жизнени точки, ако е възможно. Ако я изпиеш по средата на битка, ще трябва да пропуснеш своята атака (пиеш, не атакуваш) и да хвърляш само за чудовището в този рунд от битката.
ЗАПОМНИ
1. Записвай убитите чудовища и намерените съкровища на отделен лист хартия.
2. Използвай Бойния Списък всеки път, когато влизаш в битка.
3. Хвърляй 1з6 всеки път, когато удариш, за да изчислиш щетите, които нанасяш.
4. Изпий отварата си, когато си тежко ранен.
Картографиране
Този път ти ще начертаеш карта на подземието, за да не се изгубиш. Картата също помага да се ориентираш къде са най-неприятните чудовища — като таласъмите — така че да ги избегнеш, докато не си напълно готов за тях.
Ти ще начертаеш картата си на лист разграфена хартия. Всяко квадратче е равно на три метра от подземието. Чертай всяка карта внимателно. Най-отгоре на листа нарисувай стрелка и напиши „Север“, тогава пресечи стрелката с една линия и означи „Изток, Юг и Запад“. Това ще ти помогне да се ориентираш за посоките.
Като чертаеш картата, бъди сигурен, че си отбелязваш бележки на нея, за да помниш винаги кое къде се намира.
Ако не си чертаеш карта, когато започнеш, най-вероятно ще се объркаш.