Към текста

Метаданни

Данни

Серия
Подземия и Дракони: Фентъзи ролева игра (1)
Оригинално заглавие
Players Manual, ???? (Пълни авторски права)
Превод от
, (Пълни авторски права)
Форма
Книга игра
Жанр
Характеристика
  • Няма
Оценка
5 (× 4 гласа)

Информация

(Първо издание, преработено от Франк Менцер)

История

  1. — Корекция

Речник

Тук са дефинициите на повечето от термините, които се използват в игрите П&Д.

 

Времетраене — мярка за измерване на времето, през което трае една магия.

Говорител — играчът, който казва на Разказвача какво прави групата, въз основа на това, което му казват играчите.

Ефект — площта и съществата, върху които се въздейства с магия.

Жизнен Зар — типът на хвърления зар за намирането на жизнените точки на персонаж или чудовище.

Жизнени точки (или жт) — мярката за щета, която персонаж или чудовище може да понесе преди да умре.

З# (з4, з6, з8, з10, з12, з20, з%) — символ, показващ типа на използвания зар.

ЗМ — златна монета. Основната парична единица в правилата на П&Д.

Играч персонаж — герой, който се води от играча.

Инициатива — зарът, който се хвърля, за да се определи кой действа пръв в битка.

Инфразрение — способност, която позволява на съществата да виждат в мрака.

Клас на Доспехи — бронята, която персонажът носи, или тази на чудовището.

Клас на Персонажа — типът на персонаж, с който се играе.

МЗС — монета от злато и сребро. 2МЗС са равни на 1 ЗМ.

Морал — Волята да се биеш или да избягаш.

ММ — медна монета. 10 ММ са равни на една сребърна монета.

Наемник — не-игров персонаж, който служи на персонажа.

Ниво на магия — мярка на сложността и мощността на дадено заклинание.

Ниво на Опит — указва мощта и способностите на персонажа.

Ниво на персонажа — виж опит

НИП (или не-игров персонаж) — всеки персонаж, който се води от Разказвача.

Обсег — максималното разстояние на което може да се атакува или да се изрича магия.

Основно Изискване — най-важната способност за даден персонажен клас.

ПМ — монети от платина. Една ПМ е равна на 5 златни монети.

Подземие — място, където персонажите приключенстват, обикновенно руини или нещо подобно.

Полу-човек — подобно на човек същество, което също е персонаж.

Прогонване (на Немъртви) — способност на Свещениците да прогонват немъртви чудовища чрез силата на тяхната вяра.

Процентен зар (или з%) — хвърли з10 два пъти, за да получиш число между 1 и 100; първото число се брои за десетици, а второто за единици.

Разказвач — този, който създава подземията и чудовищата.

СМ — сребърна монета. 10 такива са равни на 1 златна монета.

Спасителни Хвърляния — шансът на персонажа да избегне различните типове атаки.

Среща — ситуация между играчите персонажи и чудовища.

Точки Опит (или) ТО — награда, която се дава на персонажите в края на приключението.

Уклон — поведението на чудовища и персонажи.

Щета — зарът, който се хвърля, за да се определи колко жизнени точки са загубени.

Хвърляне за Удар — най-ниското число, което трябва да се хвърли, за да се удари противника.