Точно такава класическа литература не е за всеки, поради банални следствия — време, интерес, обща култура, исторически познания или поне познаване на културната епоха. Факт е, че Томас Ман и цялото му поколение автори не познават източно римската философия известна днес като византииска и въпросната творба е малко трудно смилаема за масовия читател в българия. А сблъсъкът на севера и юга (популярен днес като сблъсък на северно и средиземно море) е актуална тема и вълшебната планина е достатъчно красноречива и многопластова за да задържи интереса на всеки грамотен читател. Не прави чест на редица коментарищи да изпадат в краиности с мненията си при наличието на един такъв анализ на психологическата безисходица достигната от западен рим в търсене на доктрина. Лично не ми допадна вкарването на мистика от азия, но е абсолютно логично с оглед на епохата.
Доловимо е неразбирането на „И не само с хляб ще живеете“ и анализът на съпруга на Катя Ман е достоен за вниманието, което му се отделя и след близо 100 години.
Само регистрирани потребители могат да дават коментари.
Само регистрирани потребители могат да дават коментари.