Артур Блох
Законите на Мърфи (5) (или защо нещата вървят зле…)

Към текста

Метаданни

Данни

Оригинално заглавие
Murphy’s Law (and Other Reasons Why Things Go Wrong), (Пълни авторски права)
Превод от
, ???? (Пълни авторски права)
Форма
Разни
Жанр
  • Няма
Характеристика
Оценка
4,7 (× 7 гласа)

Информация

Източник
izvorite.com

История

  1. — Добавяне

ДИЗАЙНОЛОГИЯ

Закон на Клипщайн за спецификацията:

 

При спецификациите законът на Мърфи превъзхожда закона на Ом.

 

Първи закон за преразглеждането:

 

Информацията за корекцията на дадено изделие ще достигне до конструктора едва след като всичко е готово.

 

Следствие:

 

В такъв случай имаме на разположение два варианта — правилен и грешен, но е по-разумно да изберем грешния с цел да избегнем ново преразглеждане.

 

Втори закон на преразглеждането:

 

Колкото по-невинна изглежда модификацията, толкова повече нараства нейното влияние в бъдеще.

 

Трети закон на преразглеждането:

 

Ако изделието е пред завършване и действителните размери са получени, а никога не оправдават предвижданията, винаги е по-просто да се започне отначало.

 

Закони за планираното объркване:

 

1. Детайлът, който доставчикът е пропуснал да изпрати, спира 75% от работата. В 50% от случаите въпросният детайл въобще не се произвежда.

2. Доставки с камион, които обикновено отнемат един ден, ще изискват пет дни, докато чакате за камиона.

3. След като прибавите 2 седмици към графика за непредвидени закъснения, добавете още 2 за закъснения които, не предвиждат предвидените.

 

Уравнения на Снафу:

 

1. Когато имаме задача с „N“ уравнения, винаги имаме „N+1“ неизвестни.

2. Този вид информация, който е най-необходим, ще се намери най-трудно.

3. След като сте изчерпали всички възможности, ще се намери просто и очевидно решение, лесно забележимо от всеки.

4. Лошото идва на вълни.

5. Постоянно има вълнение.

 

Константа на Скинър:

 

Това е величината, която след като се умножи, раздели, прибави или извади от получения отговор, ще ви даде верния резултат.

 

Закон на Микш:

 

Ако един конец има един край, то той ще има и друг.

 

Закони за компютърното програмиране:

 

1. Програма, която работи, е остаряла.

2. Всяка програма струва повече и отнема повече време, отколкото си мислим.

3. Ако програмата е полезна, като правило трябва да се измени.

4. Ако програмата е безполезна, обикновено се документира.

5. Всяка програма ще се разраства, докато заеме цялата налична памет.

6. Стойността на програмата е пропорционална на избълваната от печатащото устройство хартия.

7. Сложността на програмата нараства до тогава, докато надхвърли възможностите на програмиста.

 

Постулати за програмиране на Трутман:

 

1. Докато една програма не е работила поне 6 месеца, не могат да се открият най-опасните грешки.

2. Контролните карти за работа, които сякаш не могат да се поставят в неподходящ ред, всъщност могат.

3. Ако входният редактор е проектиран да отхвърля погрешно въвежданне, някой върховен глупак ще открие начин, чрез който грешките да преминат.

4. Грубостта е езикът, който всички програмисти разбират най-добре.

 

Закони на Глиб за надеждност:

 

1. Компютрите са ненадеждни, но хората — още повече.

2. Всяка система, която зависи от надеждността на човека, е ненадеждна.

3. Нерегистрираните грешки за разлика от регистрираните са безкрайни по количество.

4. Инвестициите за надеждност ще растат до тогава, докато надхвърлят вероятната цена на грешките.

 

Закони за проектирането съгласно Голъб:

 

1. Замъглените цели на проекта се използват, за да се излезе от неудобно то положение, когато се дава отчет за разходите.

2. Небрежно изработеният проект отнема 3 пъти повече време от предвиденото за приключване; грижливо изработеният проект отнема само 2 пъти повече от предния.

3. С течение на времето усилията, необходими за корекция на плана, нарастват в геометрична прогресия.

4. Проектантските групи ненавиждат процедурата по отчитане развитието на работата, защото по този начин най-ярко се демонстрира липсата на прогрес.

 

Принцип на Шоу:

 

Постройте система, която дори и глупакът може да ползва, и само той ще желае да я използва.