Читателски коментари (за „Време разделно “ от Антон Дончев)

  • 1. Петър (3 януари 2013 в 22:23)

    Простете, но вашият текст е като че ли копиран от събраните съчинения на Людмила Живкова. Идеята за братството и единството на хората е част от активната пропаганда на комунистическия режим — сама по себе си тя е фалш. Иначе ви повтарям отново: в романа „Време разделно“ герои-християни просто не съществуват — нито по вяра, нито по поведение, нито по мироглед. Затова не може да се твърди, че описва време, „в което хората са се разделяли поради религиозните си възгледи“. Имаме де факто мюсюлмани, езичници и „поп“, който носи в дисагите си Стария Завет, но не и Евангелието. Романът не е и „фактически подкрепен художествен портрет“ на историческата епоха (17 век), ами е дори на моменти откровено клони към антиисторизъм — има фрапиращо припокриване с лица и събития от една значително по-късна епоха (подсказвам — прочетете началото на 4-ти дял в романа, за да се досетите за какво става дума). От романа се носи миризма на фолк-етно-езически тюрлю-гювеч, подправен тук-таме с някоя и друга кървава сцена. Относно критическата поглед на романа: авторът не би следвало да има никакви задръжки в художествения си изказ и не би следвало да има нужда да се пренася в други „реалии“, тъй като е представител на властващата по това време в НРБ тоталитарна номенклатура.

    Четете добре художествения текст!

    ПП. Орфей си е споменат поне на 2 места в романа — и то от Венецианеца. Траките са споменати непряко (танцуващите по Родопа голи жени може би са вакханките?).

    ПП2. Да се нарича Османската империя с термина „тоталитарен режим“ е знак за тотално непознаване на материята.

Само регистрирани потребители могат да дават коментари.