Метаданни
Данни
- Включено в книгата
- Година
- ???? (Пълни авторски права)
- Форма
- Послеслов
- Жанр
-
- Няма
- Характеристика
-
- Няма
- Оценка
- няма
- Вашата оценка:
Информация
- Сканиране, разпознаване и корекция
- Фея Моргана (2022 г.)
Издание:
Автор: Ерих Мария Ремарк
Заглавие: Гам
Преводач: Диана Диманова
Език, от който е преведено: немски
Издание: второ
Издател: Сиела Норма АД
Град на издателя: София
Година на издаване: 2017
Тип: роман
Националност: немска
Печатница: Абагар АД
Излязла от печат: юни 2017
Главен редактор: Димитър Николов
Редактор: Русанка Одринска
Художник: Дамян Дамянов
Коректор: Русанка Одринска
ISBN: 978-954-28-2343-8
Адрес в Библиоман: https://biblioman.chitanka.info/books/3394
История
- — Добавяне
Ранният роман „Гам“, създаден след силно автобиографично украсения „Мансардата на бляновете“, представлява роман на тезите, опит на автора да превъплъти философски размисли в едно повествование и да омекоти сковаността им чрез екзотиката, която няма друга цел в тези взаимоотношения.
Значението на романа, въпреки факта, че не само е останал непубликуван приживе, а и дори не е бил споменаван, не бива да се подценява.
Върху ръкописа от 1942 година самият автор написва: „1-ви роман“, въпреки че по това време вече е бил публикуван първият му роман „Мансардата на бляновете“. С други думи, с романа „Гам“ започва развитието на писателя и романиста Ерих Мария Ремарк.
Много имена на персонажи се повтарят в творчеството на Ремарк. В „Гам“ той въвежда инструментариума си от персонажи за по-късните си творби. Интересно е например, че през двайсетте години самият Ремарк е публикувал под името Лавалет. Единствената референция към Гам се среща в множеството писма до Марлене Дитрих — над триста на брой, в които Ремарк иронично говори за героинята си. Тя единствена още приживе е идентифицирана със самата Марлене Дитрих.
Не са ясни причините, довели до непубликуването на романа. Използваните в него тематични и философски мотиви минават като светла нишка през цялото творчество на автора.
След завършването на политическата фаза от творчеството на Ремарк през петдесетте години — романите му „Искрица живот“ — 52-ра, „Време да се живее и време да се мре“ — 54-та, „Черният обелиск“ — 56-а, Ремарк отново се връща към заложеното в първия си роман „Гам“.